Voice Biometric در خدمت شرکت‌های خدمات مالی - امنیت - اخبار

Voice Biometric در خدمت شرکت‌های خدمات مالی

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲ ۶:۱۵:۱۵ (1492 بار خوانده شده)
شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی توجه خود را به فناوری تشخیص صدا (Voice Biometrics) به عنوان راهی مطمئن برای تأیید هویت از پشت خطوط تلفن و همچنین خدمات بانکی آنلاین معطوف نموده‌اند.


شرکت VeCommerce که در زمینه فناوری‌های تأیید هویت از طریق تشخیص صدا فعالیت می‌کند این هفته اعلام داشت فناوری Voice Biometric با پیشرفت‌هایی که اخیراً داشته به گزینه مناسبی برای رفع نیازهای امنیتی شرکت‌ها مخصوصاً شرکت‌های خدمات مالی و بانکی مبدل گشته است.

Brett Feldon مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «بیش از یک چهارم شهروندان بریتانیا امروزه از خدمات اینترنتی بانکی استفاده می‌نمایند. از طرف دیگر افزایش تهدیدات امنیتی و خطرات ناشی از تبهکاران روزبروز پیچیده‌تر می‌گردد.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «در طول یکسال گذشته بسیاری از مؤسسات مالی از کارت‌های هوشمند به عنوان دومین فاکتور تأییدی بر روی سرویس‌های آنلاین بانکی خود استفاده نمودند. این کار گذشته از فوائدی که دارد مشکلاتی نیز بهمراه خواهد آورد.»

«استفاده از این روش بجز هزینه‌های اولیه، برخی هزینه‌های دیگر مانند پشتیبانی از سرویس و یا هزینه‌های ناشی از مفقود شدن احتمالی کلمه عبور را نیز به همراه خواهد داشت.»

استفاده از Voice Biometric موجب خواهد شد تا عملیات تأیید هویت با بهره‌گیری از فاکتورهای چندگانه و تنها با استفاده از یک خصیصه فیزیکی امکانپذیر باشد.

کاربرد پروفایل صوتی کاربران در تراکنش‌های مالی آنلاین موجب سهولت کار و همچنین عدم نیاز به بخاطرسپاری کلمات عبور خواهد شد.