تلفن گوگل بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان را فتح می کند - فن آوری اطلاعات - اخبار

تلفن گوگل بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان را فتح می کند

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۶ ۶:۱۶:۲۵ (997 بار خوانده شده)
شرکت تایوانی HTC قصد دارد از ماه آینده فروش تلفن هوشمندی را که از سیستم عامل آندروید ساخت گوگل استفاده می‌کند در چین آغاز کند.

(ایسنا)، تلفن جدید HTC مدلی از تلفن Magic این شرکت است که در ماه فوریه به نمایش درآمد و برای نصب نرم افزارهای اپراتور چینی چاینا موبایل سفارشی شده است؛ چاینا موبایل با حدود500 میلیون مشترک، بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه جهان است.


شرکت HTC قصد دارد با عرضه این تلفن، فروش خود را در چین در سال جاری دو برابر800 هزار دستگاه به فروش رفته در سال گذشته کند؛ سازنده تلفن گوگل قصد دارد فروش جهانی خود را نسبت به 12 میلیون دستگاه در سال گذشته 10 درصد افزایش دهد.

HTC که با فروش تلفن‌های هوشمندی که از نرم افزار ویندوز موبایل مایکروسافت استفاده می کردند شهرت کسب کرد نخستین تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید را در سپتامبر گذشته عرضه کرد و تنها فروشنده تلفن گوگل باقی مانده است اما سامسونگ الکترونیکس، موتورولا و ال جی الکترونیکس نیز قصد دارند دستگاههای آندروید را معرفی کنند.

به گفته مقامات HTC، تلفن هوشمند جدیدی که قرار است به چین وارد شود پنج هزار یوان یا 730 دلار قیمت خواهد داشت البته قیمت آن هنوز نهایی نشده است؛ انتظار می رود چاینا موبایل این تلفن را OPhones بنامد.

به گفته تحلیلگران، چاینا موبایل قصد دارد با این تلفن به رقابت با آیفون بپردازد که اپل آن را وارد بازار چین نکرده اما ممکن است از طریق چاینا یونیکام به این بازار عرضه شود.