سمینار کدگذاری شبکه و امنیت آن بررسی می شود - امنیت - اخبار

سمینار کدگذاری شبکه و امنیت آن بررسی می شود

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۳ ۴:۵۸:۱۴ (1334 بار خوانده شده)
در سمینار ماهانه انجمن رمز ایران مقدمه ای بر کدگذاری شبکه و امنیت آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایستنا، این سیمنار روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه جاری در سالن خوارزمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.




در این سخنرانی به معرفی اصول نظری کدگذاری شبکه و بیان ویژگی های این نوع ارسال داده پرداخته خواهد شد. از مزایای بکارگیری این روش ارضای نیازهای امنیتی شبکه توأم با کارآیی آن است.



از آنجا که رعایت اصول امنیت ارتباطات یکی از ملزومات شبکه های مخابراتی امروزی است، در این سیمنار نیز به جنبه های امنیتی و توانائی های بالقوه ای که بکارگیری این روش در جهت رفع نیازهای امنیتی شبکه به ارمغان می آورد، معطوف شده است.



همچنین تعریف انواع دشمن و انواع حملات ممکن به شبکه و تشریح بده-بستان های موجود بین امنیت شبکه مخابراتی و برخی پارامتر های کد شبکه نیز پرداخته خواهد شد.



کدگذاری شبکه روش جدیدی برای ارسال داده در شبکه های مخابراتی است، که از سال ٢٠٠٠ میلادی مورد توجه قرارگرفته است.



در این روش، بر خلاف روش های سنتی مسیریابی و انتقال داده، گره های میانی شبکه قابلیت اعمال برخی پردازش ها بر روی بسته های اطلاعاتی دریافتی شان را دارند.



در روش های سنتی هر گره میانی تنها بر اساس آدرس مقصد و اطلاعات موجود در جداول مسیریابی بسته اطلاعاتی را بر روی یکی از یال های خروجی خود، که در مسیر گره مقصد قرار دارد، کپی می کند، در حالی که در روش کدگذاری شبکه هر گره میانی به هر یک از یال های خروجی اش یک تابع معین اختصاص می دهد که در آن تعداد آرگومان های ورودی برابر با تعداد سمبل های دریافتی آن گره است، به طوریکه مقدار خروجی تابع بر روی یال خروجی نظیر آن تابع قرار میگیرد و ارسال می شود.