خطرناک‌ترین واژه‌های جست‌وجو شناسایی شدند. - امنیت - اخبار

خطرناک‌ترین واژه‌های جست‌وجو شناسایی شدند.

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۱ ۷:۰۳:۳۸ (858 بار خوانده شده)
براساس گزارش جدیدی که به شناسایی پرخطرترین واژه‌های جست‌وجو پرداخته، خلافکاران به طور فزاینده از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای هدف قرار دادن کاربران استفاده کننده از واژه‌های جست‌وجوی محبوب بهره‌برداری می‌کنند.



(ایسنا)، براساس گزارش شرکت امنیتی مکافی، پرخطرترین واژه‌های جست‌وجو که بالاترین احتمال برای هدایت کاربران به سایت‌های آلوده به ویروس و سایر نرم‌افزارهای مخرب را دارند، شامل متن آهنگ‌های محبوب، دانلود موسیقی رایگان و تقلب‌های بازی ویدیویی هستند.

طبق یافته‌های این گزارش، افرادی که دانلود موسیقی رایگان را جست‌وجو می‌کنند، صفحات نتایج جست‌وجو را به طور متوسط با 20 درصد وب سایت‌های خطرناک دریافت می‌کنند با این حال طبق گزارش مکافی، کل خطر هدایت شدن به وب سایت‌های مخرب در جست‌وجوها تنها 1.7 درصد است.

بنا بر یافته‌های بررسی مکافی، جست‌وجوهای محبوب‌تر خطر بالاتری دارند. خلافکاران اینترنتی به واژه‌هایی که به جلب قربانی‌های بیش‌تری منتهی می‌شوند توجه دارند. هرآنچه که شامل واژه رایگان است بالاترین درصد خطر برای قرار دادن کاربران در معرض نرم‌افزارهای مخرب و وب سایت‌های کلاهبرداری را دارد.

همچنین واژه‌های جست‌وجوی مربوط به سلامت و جست‌وجوها در مورد بحران اقتصادی اخیر کمترین خطر را برای کاربران دارند؛ این بررسی برروی دو هزار و 685 واژه و عبارت جست‌وجو در 413 هزار و 368 سایت انجام گرفت.