گوگل کتاب‌های الکترونیکی می‌فروشد . - فن آوری اطلاعات - اخبار

گوگل کتاب‌های الکترونیکی می‌فروشد .

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۲ ۹:۰۲:۲۹ (833 بار خوانده شده)
گوگل در نمایشگاه سالانه BookExpo نیویورک از تمایل خود برای معرفی برنامه‌ای پرده برداشت که به ناشران امکان می‌دهد نسخه‌های دیجیتالی جدیدترین کتاب‌هایشان را از طریق این شرکت اینترنتی به‌فروش برسانند.

(ایسنا)، امکان دارد حرکت گوگل مورد استقبال ناشرانی قرار بگیرد که نسبت به استراتژی قیمت آمازون برای فروش کتاب‌های الکترونیکی ابراز نگرانی کرده‌اند. آمازون جدیدترین نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌های پرفروش برای خوانده شدن در دستگاه کایندل را به قیمت 9.99 دلار عرضه می‌کند که بسیار کمتر از قیمت 26 دلاری کتاب‌های جدید عرضه شده از سوی ناشران است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گوگل در گفت‌وگوهای اولیه اعلام کرده است به ناشران اجازه خواهد داد قیمت فروش برای مصرف کنندگان را تعیین کنند.

برنامه فروش کتاب الکترونیکی گوگل از طرح توافق گوگل با نویسندگان کتاب برای پروژه دیجیتالی کردن کتاب‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. تحت پروژه کتاب گوگل، این شرکت بیش از هفت میلیون جلد کتاب را از کتابخانه‌های دانشگاه‌های متعدد جهان اسکن کرده که اکثر آن‌ها دیگر به چاپ نمی‌رسند.

گوگل در حال حاضر 1.5 میلیون از این کتاب‌های عمومی را برای خواندن در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های ریدر سونی و کایندل آمازون عرضه کرده است اما این شرکت بر سر این پروژه با تحقیق مقامات ضدانحصارطلبی آمریکا مواجه شده است.