سامسونگ نخستین گوشی دنیا با دوربین 12 مگاپیکسلی را عرضه می‌کند - اخبار - اخبار

سامسونگ نخستین گوشی دنیا با دوربین 12 مگاپیکسلی را عرضه می‌کند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۳ ۸:۱۱:۳۸ (874 بار خوانده شده)
شرکت سامسونگ نخستین گوشی خود با دوربین دیجیتالی 12 مگاپیکسلی را با نام Pixon12 به بازار معرفی کرد

سایت‌های خبری از مدت‌ها قبل شایعات فراوانی را در مورد Pixon12 منتشر کرده بودند و این در حالی است که سونی‌اریکسون نیز اعلام کرده گوشی جدید خود را با نام Satio و با دوربین 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه می‌کند. با این وجود، سامسونگ پس از عرضه این محصول به برخی کشورهای اروپایی در اواخر ژوئن، نخستین شرکتی محسوب می‌شود که تلفن‌همراه با دوربین دیجیتالی 12 مگاپیکسلی عرضه کرده است.

سونی‌اریکسون نیز خاطرنشان کرده است که گوشی جدید خود با دوربین 12 مگاپیکسلی را از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد.

کارشناسان مرکز CCS Insight بر این باورند که از دست رفتن این فرصت برای سونی‌اریکسون به عنوان نخستین عرضه کننده گوشی با دوربین 12 مگاپیکسلی مسئله بسیار ناامیدکننده‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود. این کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که از رقابت بر سر عرضه نسل جدید گوشی‌ها با دوربین‌های باکیفیت‌تر نیز کاسته خواهد شد.

گوشی Pixon12 شامل فلش Xenon و قابلیت Touch Auto-Focus نیز می‌شود. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که با تماس انگشت و به صورت لمسی نقطه مورد نظر که قرار است روی آن فوکوس انجام شود را مشخص کند تا گوشی به صورت خودکار روی آن فوکوس کند.

به گفته سامسونگ، سرعت ذخیره تصاویر در حافظه Pixon12 بسیار بالا است و کاربران می‌توانند با گذشت 2 ثانیه، عکس بعدی را با این گوشی تهیه کنند.

تصاویر و عکس‌ها در این گوشی با کیفیت 720 در 480 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه تهیه می‌شوند و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم آن‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی Facebook، Picasa، Flickr، MySpace، Photobucket و Friendster منتشر کنند. این گوشی به همراه کارت حافظه microSD با ظرفیت 16 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همکاران سیستم