آفیس مایکروسافت مورد تهدید رقیبان نیست. - اخبار - اخبار

آفیس مایکروسافت مورد تهدید رقیبان نیست.

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۶ ۷:۴۶:۱۸ (826 بار خوانده شده)
براساس گزارش جدیدی از سوی موسسه Forrester Research، آفیس مایکروسافت همچنان متداول‌ترین مجموعه نرم‌افزاری مورد استفاده مصرف‌کنندگان تجاری است اما در سال 2010 ممکن است با اقدام شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی در این بخش، مجموعه‌های نرم افزاری رقیب آفیس بیشتر به کار گرفته شوند.



(ایسنا)، براساس گزارش تحلیلگران این موسسه، 80 درصد ازمشتریان تجاری همچنان از برخی از نسخه‌های آفیس مایکروسافت برای بازدهی کارمندان و همکاری استفاده کرده و تنها 8 درصد از گزینه‌های دیگر مانند استارآفیس سان، Premier Apps گوگل، لوتوس سیمفونی و زوهو استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش که با نظرسنجی از 152 سیاست‌گذار فن‌آوری اطلاعات انجام گرفته است، پشتیبانی فنی مایکروسافت برای هر دو نسخه آفیس 2000 و آفیس 2003 در حال اتمام است و در حدود 20 درصد از شرکت‌هایی که از این نسخه‌های آفیس پشتیبانی می‌کنند هنوز به نسخه جدید آفیس 2007 روی نیاورده اند و باید در سال آینده تصمیم بگیرند.

به گفته تحلیلگران فارستر، با لطمه زدن بحران اقتصادی، شرکت‌ها انتخاب برنامه‌های بازده دهنده را به‌عنوان بخشی درنظر گرفتند که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند اما در سال 2010 بسته به وضعیت اقتصادی شرکت‌ها امکان دارد طرح‌هایی را برای ارتقا به آفیس 2010 یا انتخاب یک گزینه دیگر آغاز کنند.

مایکروسافت قصد ندارد تا نیمه اول سال میلادی آینده آفیس 2010 را منتشر کند که به این ترتیب به رقیبانش امکان می‌دهد در میان مشتریان تجاری جایی بیابند.

بر اساس این گزارش، اگر وضعیت اقتصادی بهبود یابد آفیس 2010 انتخاب بسیاری از شرکتها خواهد بود با این حال از آنجا که شرکت‌ها به تمام قابلیت‌های پیچیده‌ای که آفیس فراهم می‌کند نیاز ندارد ممکن است برخی از آفیس 2000 یا 2003 به گزینه‌های ارزان قیمت‌تر دیگر روی آورند.