مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌کند: کنفرانس حوادث و آسیب‌پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات - مخابرات - اخبار

مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌کند: کنفرانس حوادث و آسیب‌پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۷ ۷:۰۴:۲۹ (953 بار خوانده شده)
کنفرانس تخصصی در حوزه حوادث و آسیب‌پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات با هدف گسترش دانش فنی و مدیریتی مرتبط با آسیب‌پذیری‌ها و حوادث رایانه‌یی در تاریخ 20 و 21 خردادماه سال جاری در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود.



به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کنفرانس کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌ها، میزگردها و نمایشگاه تخصصی در حوزه امنیت فضای رایانه‌یی و مقالات تخصصی در سه دسته عادی، گفتار تخصصی و گزارش حوادث ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش عناوین مورد بررسی در این کنفرانس در زمینه‌های حوادث رایانه‌یی و سازمان پاسخگویی آن، تحلیل انواع حوادث رایانه‌یی و رسیدگی به آن‌ها، تحلیل کدهای آسیب‌رسان و رسیدگی به آن‌ها، ارزیابی مخاطرات و امنیت اطلاعات، برنامه‌نویسی امن و امنیت نرم‌افزارها، مدیریت مقابله با پیام‌های ناخواسته الکترونیکی (هرزنامه)، مدیریت بحران و حوادث رایانه‌یی، تحلیل و برآورد خسارت در حوادث رایانه‌یی، ترمیم در حوادث رایانه‌یی، بیمه و حوادث رایانه‌یی و همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه خواهد بود.

بنا بر اعلام تاکنون برای این کنفرانس 104 مقاله شامل 58 مقاله عادی، 43 مقاله گفتار تخصصی و 3 مقاله گزارش حوادث دریافت شده که پس از انجام داوری‌ها 11 مقاله عادی، 16 مقاله گفتار تخصصی و 2 مقاله گزارش حوادث برگزیده شده است. همچنین از بین 18 کارگاه آموزشی دریافت شده نیز 8 کارگاه پذیرفته شده است.

لازم به ذکر است کنفرانس حوادث و آسیب‌پذیری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات یک رویداد سالیانه است که مخاطبان آن دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران، مدیران فن‌آوری اطلاعات، متخصصان امنیت ICT، گروه‌های امنیت اطلاعات موسسات، شرکت‌های خصوصی، صنایع فعال، سرمایه‌گذاران و نهادهای سیاست‌گذاری در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) هستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به آدرس الکترونیکی دبیرخانه کنفرانس www.apa.itrc.ac.ir مراجعه کنند.