توسعه ابزار پیگیری شیوع اپیدمی گوگل به استرالیا و نیوزلند - اخبار - اخبار

توسعه ابزار پیگیری شیوع اپیدمی گوگل به استرالیا و نیوزلند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۸ ۸:۲۳:۴۱ (767 بار خوانده شده)
گوگل ابزار آنلاین Google Flu Trends را برای پیگیری انتشار آنفولانزا توسعه داده و استرالیا و نیوزلند را به مناطق دیگر اضافه کرد.



(ایسنا)، طبق اعلام گوگل، این شرکت با کار برروی اطلاعات جست‌وجوی خود به همراه اطلاعات اپیدمی ارایه شده از سوی لابراتوار منبع بیماری‌های واگیردار ایالت ویکتوریای استرالیا، نموداری از انتشار اپیدمی در این منطقه تهیه کرده است.

طبق اعلام گوگل، تاسمانی و نورترن تریتوری در نمودار شیوع آنفولانزا در استرالیا گنجانده نشدند زیرا حجم کافی از تقاضاهای جست‌وجوی مربوط به آنفولانزا در این مناطق وجود نداشت تا برآورد صحیحی صورت بگیرد.

ابزار Google Flu Trends برای تعیین نحوه انتشار بیماری، الگوی تقاضاهای جست‌وجوی انجام گرفته در نقاط مختلف را بررسی می‌کند. طبق یافته‌های پژوهش گوگل، جست‌وجو برای موضوعات مربوط به اپیدمی ارتباط نزدیکی با شیوع بیماری در محل زندگی کاربران دارند.

طبق اعلام گوگل، تقاضاهای جست‌وجوی Flu Trends می‌تواند فورا تطبیق داده شده و تشخیص سریع انتشار اپیدمی را فراهم کنند در حالی که ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد تا سیستم‌های قدیمی پیگیری شیوع اپیدمی اطلاعات مربوط به بیماری را جمع‌آوری و منتشر کنند.

سرویس Google Flu Trends که به نشانی google.org/flutrends قابل دسترس است، سال گذشته در آمریکا راه‌اندازی شد. گوگل در طول شیوع آنفولانزای خوکی در ماه آوریل این ابزار را برای مکزیک عرضه کرد.