عرضه نوت‌بوک Lenovo با دو پردازشگر گرافیکی - فن آوری اطلاعات - اخبار

عرضه نوت‌بوک Lenovo با دو پردازشگر گرافیکی

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۹ ۵:۲۶:۲۸ (842 بار خوانده شده)
یکی از آخرین نوآوری‌های کمپانی Lenovo فناوری Hybrid Graphics ThinkPadنام دارد که انقلابی در صنعت تولید و طراحی نوت‌بوک به پا کرده است.






به گزارش روابط‌عمومی این کمپانی، نوت‌بوک‌هایی که مجهز به این فناوری می‌باشند دارای دو پردازنده گرافیکی از انواع مختلف هستند که به طور معمول یکی از آنها قدرتمندتر و با مصرف انرژی بیشتر و دیگری از قدرت پردازش و مصرف انرژی نسبتا" کمتری برخوردار است.

به بیان ساده با این فناوری، نوت‌بوک‌ها برای کارآیی و بازدهی بیشتر مجهز به دو کارت گرافیک مجزا می‌شوند. ThinkPad W500-W9N از جمله نوت‌بوک‌هایی است که مجهز به این فناوری می‌باشد و هم اکنون با گارانتی سازگار در بازار ایران عرضه می‌شود. سیستم مادربرد این نوت‌بوک ThinkPad که از این فناوری مدیریت انرژی هوشمند بهره می‌گیرد، با تشخیص نیاز کاربر به پردازش‌های سنگین گرافیکی، پردازنده قدرتمندتر را وارد مدار می‌کند (Switch) تا کاربر بالاترین بازدهی را تجربه کند.

همچنین در مواقعی که کاربر نیازی به پردازش‌های سنگین گرافیکی ندارد، پردازنده دوم که قدرت پردازش کمتری را نسبت به پردازنده اول دارد، وارد مدار می‌گردد تا مصرف انرژی به حداقل رسیده و انرژی ذخیره در باتری نوت‌بوک کمتر مصرف شود که در نهایت با این روش زمان شارژ بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.


ایتنا