فاکسکان با شمشیر آتشین وارد می‌شود. - فن آوری اطلاعات - اخبار

فاکسکان با شمشیر آتشین وارد می‌شود.

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۹ ۵:۳۱:۵۳ (777 بار خوانده شده)
ایتنا- رکود اقتصادی که امروزه بر جهان سیطره دارد شاید تاثیر خود را بر کاربرانی که مشتاق و خواهان کارایی بیشتر هستند گذاشته باشد. این موضوع انگیزه اصلی تیم کوانتوم فورس فاکسکان بوده تا تیغه آتشین (FB) و تیغه اتشین جی تی آی (FB GTI) را با قیمتی رقابتی ساخته و وارد بازار کند.

تیغه‌های آتشین FB و FB GTI بر پایه آخرین چیپست ارایه شده توسط اینتل (X58) طراحی شده‌اند و از جدیدترین پردازنده‌های اینتل یعنی خانواده Intel® Core™ i7 و Intel® i7 Extreme پشتیبانی می‌کنند. این مادربردها با پشتیبانی از حافظه هایDDR3 سه کاناله 1800 MHZ، امکان نصب 12 گیگابایت بر روی 3 شکاف حافظه را برای کاربران فراهم می‌سازند.

همچنین این سری مادربردهای جدید فاکسکان که با پشتیبانی دریا کامپیوتر در ایران عرضه می‌شوند، از دو شکاف PCI 2.0 X16 بهره می‌برند که به کاربران امکان می‌دهد تا از هر کدام از تکنولوژی‌های SLI و CrooFireX به طور کامل بهره بگیرند. همچنین بهره‌گیری از سیستم ابداعی مدار تغذیه بهینه گروه کوانتوم فورس موسوم به Quantum Power از دیگر امکانات این سری مادربردها است.

گفتنی است در این مادربردها از بایوسی مخصوص اورکلاکرها نیز استفاده شده است. این بایوس‌ها با محیطی کاربر پسند و با تنظیماتی که در دسته‌های مخصوص و طبقه‌بندی شده قرار گرفته‌اند طراحی شده‌اند. FB و FB GTI از یک پکیج کامل درگاه‌های ورودی خروجی بهره می‌برند که متشکل هستند از 6 درگاه SATA، 2 درگاه eSATA ، 12 درگاه USB 0.2 و یک درگاه optical S/PDIF. همچنین کلید پاکسازی CMOS در پنل پشت از مزیت‌های بسیار حرفه‌ای این مادربرد محسوب می‌شود.

وجود 4 حالت خنک‌کنندگی مختلف و سنسورهایی که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت دستی ولتاژهای حافظه و پردازنده و پل شمالی را کنترل کنند و همچنین وجود دو کلید خاموش روشن و ری‌استارت و دو led دیباگر در کنار آن از دیگر امکانات این مادربرد است. لازم به ذکر است این مادربرد در مدت کوتاه عرضه توانسته است 6 جایزه بین‌المللی را کسب کند.