گزارش جدید از بازار جهانی تلفن همراه؛ فروش گوشی در سه ماه 12 درصد کاهش یافت - اخبار - اخبار

گزارش جدید از بازار جهانی تلفن همراه؛ فروش گوشی در سه ماه 12 درصد کاهش یافت

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۲۳ ۶:۱۰:۴۸ (942 بار خوانده شده)
بر اساس گزارش جدید موسسه ABI Research، شمار تلفن‌های همراهی که در سه ماه اول سال 2009 در جهان به فروش رسیدند، 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 20 درصد نسبت به سه ماهه چهارم 2008 کاهش یافت.

(ایسنا)، در مجموع 256.6 میلیون دستگاه تلفن همراه در سه ماه اول 2009 در جهان به فروش رسید که 35 میلیون دستگاه کمتر از یک سال پیش بود.

بر اساس گزارش ABI Research، صنعت و مصرف کنندگان حالت دفاعی گرفته‌اند. در حالی که سازندگان سعی می‌کنند با تولید کمتر تلفن همراه از منافع خود حمایت کنند، مصرف‌کنندگان تا زمانی که نسبت به آینده اطمینان کسب نکرده‌اند تعویض تلفنشان را به تاخیر می‌اندازند.

بر اساس این گزارش، در سطح جهان بازار آمریکای لاتین با 28 درصد کاهش فروش سخت‌ترین لطمه را دید در حالی که منطقه آسیا اقیانوسیه با 8 درصد، کم‌ترین کاهش را در فروش داشت. تا به حال تلفن‌های هوشمند شامل روند کاهش فروش نشده‌اند.

طبق برآورد گزارش گارتنر در ماه می، فروش تلفن‌های هوشمند نسبت به یکسال قبل 12.7 درصد افزایش یافت که با وجود کاهش 8.6 درصدی فروش جهانی تلفن‌های همراه بود.

انتظار می‌رود عرضه اخیر تلفن‌های هوشمند پالم پری و آیفون 3GS جدید به همراه تلفن‌های هوشمند دیگری که قرار است در تابستان روانه بازار شوند به ادامه روند فروش تلفن‌های هوشمند کمک کند.

از سوی دیگر Juniper Research پیش‌بینی کرده فروش تلفن‌های ارزان قیمت طی پنج سال آینده افزایش یابد زیرا 80 درصد از کاربران جدید تلفن همراه از بازارهای نوظهور می‌آیند.

این موسسه پژوهشی در گزارش هفته پیش خود پیش‌بینی کرد فروش سالانه تلفن‌های ارزان قیمت بین سال‌های 2009 تا 2014 بیش از 22 درصد افزایش یافته و به بیش از700 میلیون دلار دستگاه برسد.