گزارش جدید نشان داد: افزایش چندبرابری ترافیک اینترنتی با استفاده از ویدیو - اخبار - اخبار

گزارش جدید نشان داد: افزایش چندبرابری ترافیک اینترنتی با استفاده از ویدیو

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۲۵ ۵:۵۹:۴۳ (873 بار خوانده شده)
بر اساس گزارش شرکت سازنده تجهیزات شبکه سیسکو، استفاده از ویدیو عامل رشد سریع ترافیک شبکه اینترنت جهانی بوده و تا سال 2013 ترافیک IP به پنج برابر میزان ترافیک سال 2008 می‌رسد.



(ایسنا)، در حالی که مصرف‌کنندگان عامل بیش‌تر این ترافیک هستند ویدیو در رشد ترافیک شبکه اینترنت تجاری و کاری، به دلیل افزایش استفاده از کنفرانس ویدیویی، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

طبق گزارش سیسکو سیستمز، ویدیو ظرف پنج سال آینده عامل افزایش سریع ترافیک اینترنتی خواهد بود و تا سال 2013 ویدیو 90 درصد از کل ترافیک IP مصرف‌کنندگان جهانی به شمار می‌رود.

بر اساس پیش‌بینی سیسکو، ترافیک شبکه‌های IP جهان از ماهانه 9 اگزابایت در سال 2008 به ماهانه 56 اگزابایت اطلاعات در سال 2013 رشد می‌کند و تا آن زمان ترافیک IP جهانی سالانه به 667 اگزابایت یا دوسوم زتابایت می‌رسد؛ یک زتابایت یک تریلیون گیگابایت است.

همچنین آسیا اقیانوسیه تا سال 2013 با حدود ماهانه 21 اگزابایت جریان اطلاعات بر فضای ترافیک IP حاکم خواهد بود و پس از آن آمریکا با ماهانه 13 اگزابایت و اروپا با ماهانه 12.5 اگزابایت قرار می‌گیرد.

اگرچه بیش‌ترین سهم در جریان اطلاعات مربوط به این مناطق خواهد بود اما انتظار می‌رود خاورمیانه و آفریقا نیز تا سال 2013 با مولفه نرخ رشد 51 درصد و رسیدن ترافیک ماهانه به یک اگزابایت، سریع‌ترین رشد را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، رشد پهنای باند پرسرعت، فراوانی دسترسی به اینترنت، ویدیوی کیفیت بالا، خدمات آنلاین و مولتی تسکینگ دیجیتالی کاربران را به‌سوی مصرف سطح بالایی از اطلاعات برروی دستگاه‌های فراوان هدایت می‌کند.