Android، جایگزین مناسب Windows 7 در نت‌بوک‌ها - فن آوری اطلاعات - اخبار

Android، جایگزین مناسب Windows 7 در نت‌بوک‌ها

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۲۷ ۵:۱۱:۵۱ (727 بار خوانده شده)
به گفته دو تن از کارشناسان شرکت تحقیقاتی گارتنر، در مینی–لپ‌تاپ‌هایی که در نمایشگاه Computex Taipei 2009 عرضه شد، سیستم‌عامل Android گوگل به خوبی تمام قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت.


این کارشناسان اعلام کردند، تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی به این نتیجه رسیده‌اند که Android هنوز برای نت‌بوک‌ها یا دستگاه‌های الکترونیکی مشابه کاملا آماده نشده است، اما در نهایت به دنیای رایانه‌های قابل‌حمل خواهد پیوست.

این سیستم‌عامل به طور اختصاصی برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شد، اما گروهی از مبتکران حوزه فناوری این محصول رای روی برخی دستگاه‌ها نظیر مینی–لپ‌تاپ‌ها، نت‌بوک‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی کتابخوان نصب کردند.

نت‌بوک‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی کتابخوان دو نمونه از مینی–لپ‌تا‌پ‌ها محسوب می‌شوند که نمایشگر آن‌ها کوچکتر از 10 اینچ است و شامل صفحه‌کلید کامل می‌شوند. نت‌بوک‌ها با داشتن میکروپردازنده‌هایی نظیر Atom اینتل تمام امکانات رایانه‌های رومیزی را شامل می‌شوند، این در حالی است که دستگاه‌های الکترونیکی کتابخوان به پردازنده‌های تلفن‌های گوشی‌ها مجهز می‌شوند که بیشتر آن‌ها در شرکت Arm Holdings تولید می‌شود.

"کریستین هیندرسون"(Christian Heidarson) و "بن لی"(Ben Lee) دوتن از کارشناسان گارتنر در گزارش خود نوشتند: «زمانی که Android روی رایانه‌های همراه کار کرد، ما دریافتیم رابط کاربری این محصول هماهنگی و سازگاری فراوانی با پردازنده‌های ARM دارد و این سازگاری بیش از Windows 7 مایکروسافت است».

منبع]همکاران سیستم