اینتل از طریق نوکیا وارد بازار تلفن‌های همراه می‌شود - اخبار - اخبار

اینتل از طریق نوکیا وارد بازار تلفن‌های همراه می‌شود

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۳ ۸:۳۱:۴۵ (661 بار خوانده شده)
شرکت اینتل، بزرگ‌ترین تولید‌کننده تراشه‌های کامپیوتری جهان اعلام کرد برای فروش پردازشگرهای تلفن‌های همراه با نوکیا به توافق رسیده و به این ترتیب بزرگ‌ترین گام خود جهت کسب سهم بیشتری از بازار جهانی تلفن همراه را برداشته است.



اینتل که 80 درصد کل بازار پردازشگرهای کامپیوتری را در اختیار دارد بیش از یک دهه است می‌کوشد وارد بازار تلفن‌های همراه شود. پردازشگر جدید این شرکت که Atom نام دارد برای تلفن‌های هوشمند با دسترسی وب طراحی شده و قادر است پردازش‌های پایه را انجام دهد.

ویل اشتراوس، تحلیل‌گر شرکت Forward Concepts معتقد است اگر اینتل بتواند حتی سهم خیلی کوچکی از بازار نوکیا را بگیرد، فوق‌العاده خواهد بود، زیرا نوکیا بزرگ‌ترین تولید‌کننده تلفن‌های همراه در سطح جهان است.

اوتلینی، مدیرعامل اینتل از آن جهت نسبت به ورود به این بازار جدید حساسیت است که اتکا شرکتش به بازار کامپیوتر که 90 درصد از درآمد اینتل را تشکیل می‌دهد، کاهش دهد.

بنابر تحقیقات شرکت ABI Research سال گذشته 1.21 میلیارد تلفن همراه به فروش رفت که همین امر جذابیت این بازار برای اینتل را نشان می‌دهد.

دو شرکت Texas Instruments Inc. و Qualcomm Inc. که تا ان لحظه بازار را در دست داشته‌اند، اینتل را از نزدیک تحت نظر داشته و از ورود این شرکت به بازار پردازشگرهای همراه دلنگرانند.

فوریه گذشته شرکت اینتل اعلام کرد شرکت LG Electronics Inc. به فهرست مشتریانش اضافه شده است. لازم به ذکر است LG Electronics سومین تولید‌کننده تلفن همراه در سطح جهانمحسوب می‌شود.

منبع:همکاران سیستم