کارشناسان امنیتی هشدار دادند: آغاز موج جدید تهدیدهای اینترنتی با مرگ مایکل جکسون - امنیت - اخبار

کارشناسان امنیتی هشدار دادند: آغاز موج جدید تهدیدهای اینترنتی با مرگ مایکل جکسون

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۶ ۹:۱۴:۱۳ (865 بار خوانده شده)
کارشناسان امنیتی، مرگ مایکل جکسون موج هرزنامه‌پراکنی‌های متعدد و حملات اینترنتی مورد پیش‌بینی را در وب به‌راه انداخت.


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمتر از 24 ساعت پس از انتشار خبر مرگ مایکل جکسون در رسانه‌های جمعی، نویسندگان نرم‌افزارهای مخرب ایمیل‌های هرزنامه‌یی را با گنجاندن عبارت مایکل جکسون در بخش موضوع، منتشر کردند که هدف آن‌ها فریب کاربران برای خرید محصولات تقلبی یا کلیک برروی فایل‌های مخرب برای انتشار نرم‌افزارهای مخرب بود.

یکی از این حملات از سوی شرکت امنیتی وب سنس کشف شد که وانمود می‌کرد به گیرندگان پیام لینک‌هایی به ویدیوها و تصاویر انتشار نیافته مایکل جکسون ارایه می‌کند.

این پیام‌های هرزنامه‌یی کاربران را به کلیک برروی لینک‌هایی ترغیب می‌کردند که به‌نظر می‌رسید آن‌ها را به ویدیویی از این خواننده پاپ در یوتیوب هدایت می‌کنند اما در عوض کاربران را به وب سایتی هدایت می‌کردند که میزبان یک تروژان دانلودر بود.

در این بین سیمانتک اعلام کرد: شاهد ارسال انفجاری هرزنامه‌هایی است که با استفاده از نام مایکل جکسون در بخش موضوع نامه، کاربران را فریب می‌دهند تا پیام‌های تبلیغ کننده داروها و نرم‌افزارهای آنتی ویروس جعلی و محصولات دیگری که ربطی به موضوع نامه ندارند را مشاهده کنند. این شرکت افزایش شدید این هرزنامه‌ها را در ظرف 24 تا 48 ساعت آینده پیش بینی کرده است.

شرکت امنیتی سوفوس نیز اعلام کرده است که نخستین موج از پیام‌های هرزنامه‌یی را مشاهده کرده که با به‌کارگیری این عبارت در بخش موضوع ایمیل، سعی در جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل قربانیان دارند.

طبق اعلام سوفوس، ارسال‌کنندگان این پیام مدعی‌اند اطلاعاتی در مورد مایکل جکسون دارند که می خواهند به اطلاع دریافت کنندگان برسانند و در صورت پاسخ دادن کاربران، هرزنامه‌نویسان آدرس ایمیل آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.