مایکروسافت نسبت به حفره امنیتی خطرناک هشدار داد . - امنیت - اخبار

مایکروسافت نسبت به حفره امنیتی خطرناک هشدار داد .

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۱۶ ۷:۵۸:۴۳ (761 بار خوانده شده)
مایکروسافت در یک اقدام کم سابقه نسبت به حفره امنیتی خطرناکی هشدار داد که هنوز آن را ترمیم نکرده است.

گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این آسیب‌پذیری کاربران اینترنت اکسپلورر را در رایانه‌هایی که به ویندوز اکس پی یا ویندوز سرور 2003 مجهز هستند، تهدید می‌کند.


همچنین به هکرها امکان می‌دهد کنترل رایانه قربانیان را از راه دور به دست بگیرند؛ تنها بازدید از یک وب سایت هک شده کاربران نرم‌افزار مایکروسافت را در معرض آلودگی قرار می‌دهد.


به گفته کارشناسان امنیتی، خلافکاران اینترنتی با استفاده از این آسیب‌پذیری به مدت یک هفته مشغول حمله بوده‌اند. هزاران سایت نیز هک شده‌اند تا برای انتشار نرم‌افزار مخربی که از این آسیب‌پذیری بهره‌برداری می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرند. کاربران با کلیک بر روی لینک موجود در هرزنامه‌های ارسالی به این سایت‌ها کشانده می‌شوند.


این آسیب‌پذیری ناشناخته که توسط مایکروسافت فاش شده است مربوط به بخشی از نرم‌افزار مورد استفاده برای پخش ویدیو است و گویا این مشکل از نحوه تعامل این نرم‌افزار با اینترنت اکسپلورر بوجود آمده و امکان نفوذ را برای هکرها فراهم می‌کند.


مایکروسافت کاربران آسیب‌پذیر را به غیرفعال کردن بخشی از نرم‌افزار خود از طریق وب سایت این شرکت فراخوانده و در این فاصله برای ترمیم این حفره بر روی وصله‌ای کار می‌کند.