دل سیستم عامل کروم گوگل را آزمایش می‌کند . - سیستم عامل ها - اخبار

دل سیستم عامل کروم گوگل را آزمایش می‌کند .

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۲۱ ۶:۵۷:۲۶ (1044 بار خوانده شده)
سازنده رایانه آمریکایی دل اعلام کرد که درنظر دارد سیستم عامل کروم گوگل را مورد آزمایش قرار دهد، اگرچه برای عرضه این سیستم عامل مبتنی بر لینوکس در محصولات آینده‌اش وعده‌ای نداد.



(ایسنا)، طبق اظهارات سخنگوی دل، این شرکت همواره فن‌آوری‌های جدید را در بخشی از روند مدیریت توسعه محصولاتش و برای بررسی محصولات آینده ارزیابی می‌کند.

غیبت دل در فهرست سازندگان رایانه‌یی که گوگل با آن‌ها برای پشتیبانی از این سیستم عامل کار می‌کند مشهود بود؛ این فهرست شامل هیولت پاکارد، ایسر، لنوو و ایسوزکامپیوتر است. هیولت پاکارد و لنوو نیز هنوز به عرضه این نرم‌افزار با محصولات رایانه آینده خود متعهد نشده‌اند.

کروم نسخه کوچکی از سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که برای افرادی درنظر گرفته شده که برای رایانش به اینترنت متکی هستند و ویژه دستگاه‌هایی مانند نت بوک‌ها طراحی شده که رایانه‌های ارزان قیمت برای وظایف ابتدایی مانند مرور وب هستند.

پیش از این شایع شده بود دل سیستم عامل آندروید گوگل را که برای به‌کارگیری در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های اینترنت موبایل طراحی شده، آزمایش می‌کند.

فهرست شرکای سخت‌افزاری گوگل برای سیستم عامل کروم شامل سازندگان تراشه‌ای مانند Freescale Semiconductor، Qualcomm و Texas Instruments است اما نام اینتل که با گوگل همکاری می‌کرد و درباره این سیستم عامل اطلاع داشته، به چشم نمی‌خورد.