اثر حملات DDoS به شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد - امنیت - اخبار

اثر حملات DDoS به شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۵/۲۲ ۵:۰۶:۵۳ (820 بار خوانده شده)
با گذشت دو روز پس از حملات گسترده‌ای موسوم به DDoS به Twitter، این سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر Facebook همچنان در معرض افزایش ترافیک‌های اینترنتی ناشی از این حملات قرار دارند.


هم‌اکنون سایت Twitter برای کاهش ترافیک‌های اینترنتی اقداماتی را انجام داده و تاکید کرده است که این سایت مانند دو روز قبل که پس از این حملات آفلاین شد، از این پس با این مشکل مواجه نمی‌شود. اما برخی از اقدامات اخیر Twitter برای ایمن‌سازی سایت و مقابله با حملات مشابه باعث بروز مشکلاتی برای مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری شده است که از طریق "رابطه برنامه‌ای ابزارها"(API) با Twitter در ارتباط هستند.


اطلاعات به‌دست آمده از سایت Twitter و دیگر شبکه‌های اجتماعی که مورد حملات DDoS قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که این اقدامات در اصل نوعی حملات سیاسی برای ساکت کردن فعالیت‌های یکی از طرفداران گرجستان بوده است. این فعال سیاسی گرجستانی که با نام Cyxymu شناخته می‌شود، از وبلاگ‌ها و سایت‌های اجتماعی رسانه‌ای نظیر Twitter و Facebook استفاده می‌کرده است تا بتواند دیدگاه خود را در مورد تنش‌های بین روسیه و گرجستان اعلام کند.


"میکو هایپونن"(Mikko Hypponen) مدیر مرکز تحقیقات در شرکت امنیت اینترنتی F-Secure در یک مطلب وبلاگی نوشت: «انتشار حملات DDoS به شبکه‌های اجتماعی نظیر Facebook مانند بمباران کردن یک شبکه تلویزیونی است. زیرا در آن صورت نیز یک گروه یا شخص با برنامه‌های خبری منتشر شده در تلویزیون مشکل دارد و برای متوقف ساختن آن‌ها، شبکه را بمباران می‌کند».