فاکسکان، از سری مادربردهای P55 خود رو نمایی کرد . - سخت افزار - اخبار

فاکسکان، از سری مادربردهای P55 خود رو نمایی کرد .

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۸/۶/۹ ۵:۳۰:۰۰ (644 بار خوانده شده)
ایتنا- در کامپیوتکس 2009 شرکت فاکسکان، از سری مادربردهای P55 خود رو نمایی کرد و 5 مدل مختلف که دو مدل در دسته PERFORMANCE و یک مدل در دسته Mainstream و دو مدل در دسته پرقدرت QUANTUM FORCE را ارائه کرد.



مادربردهای P55A-S ،P55A که در دسته Performance و P55MX که در دسته Mainstream قرار دارند از سری پردازنده‌های Lynnfield و Clarkdale پشتیبانی می‌کنند. در پردازنده‌های جدید Clarkdale علاوه بر قرارگیری کنترلر حافظه در کنار هسته پردازنده 32 نانومتری، هسته 45 نانومتری گرافیکی نیز در کنار پردازشگر اصلی مجتمع می‌شود و در نهایت تکنولوژی استفاده از 3 چیپ ( پردازنده، پل شمالی و پل جنوبی) به 2 چیپ (پردازنده و پل شمالی) تغییر وضیعت می‌دهد.

این سری از پردازنده‌ها نیز بر اساس سوکت 1156 خواهند بود که برپایه چیپست P55 اینتل از پردازنده‌های Core™ i7 و Core™ i5 برروی مادربردهای فاکسکان قرار خواهد گرفت پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین این مادربردها که با پشتیبانی دریا کامپیوتر عرضه می‌شوند، از حافظه‌های Dual DDR3 تا ظرفیت 16 GB و فرکانس 1600 مگاهرتز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

وجود 6 رابط Sata و تکنولوژی RAID ، JBOD ،14 درگاه USB2.0 ، وجود کارت صدای قدرتمند و انواع درگاه‌های ارتباطی از دیگر امکانات این دسته از مادربردهای جدید است. در دسته دوم فاکسکان دو نمونه از مادربردهای شمشیرهای جهنمی Inferno Katanaو Inferno Katana GTI را با تکنولوژی کوانتوم فورس معرفی کرده است. این سری برای اورکلاکر ها و گیمرها ساخته شده است.

گفتنی است مادربردهای BLACKOPS و BLOODRAGE از این سری مادربردها بودند که به عنوان برترین مادربردهای سال شناخته شدند و علاوه بر دریافت جوایز متعدد، رکودرهای جهانی بسیاری را شکستند. طراحان کوانتوم فورس بر پایه چیپست P55 شمشیرهای آتشین را با تکنولوژی‌های خاص فاکسکان عرضه کرده‌اند که در هیچ مادربرد دیگری دیده نمی‌شود. پشتیبانی از هر دو تکنولوژی SLI و CROSSFIREX به خاطر وجود سه شکاف PCI-e و پشتیبانی از حافظه‌های Dual DDR3 با سرعت 1800 مگاهرتز از قابلیت‌های این مادربردها محسوب می‌شود.

این مادربردها از سیستم Quantum Power بهره می‌برند که از مدار تغذیه 12 فاز با استفاده از PWMهای دیجیتال از نوع حرفه‌ای DirectFet به منظور ثبات و پایداری هر چه بیشتر سیستم و همچنین با بهره‌گیری از مدار تغذیه 2 فاز به صورت مجزا مختص VTT مدار تغذیه بسیار قدرتمندی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین مادربردهای یاد شده از نسل جدید کنترلر ورودی/ خروجی(I/O) اختصاصی i-Tewaker که قابلیت کنترل توان مصرفی، نمایش مشخصات کامل قطعات، فرکانس‌ها و ولتاژها در حالت اورکلاکینگ، آشنایی با تمامی قابلیت‌ها و امکانات موجود در بایوس قبل از کاردر بایوس و نیز از تکنولوژی عیب‌یاب که قبل از به کار افتادن بایوس فعال می‌شود بهره می‌برند.

تکنولوژی Fuzzy Equlaizer بوسیله ledهایی به منظور بهینه‌سازی مصرف توان تعداد فازهای در حال کار را نمایش می‌دهد. کلید Force Reset به اورکلاکر این امکان را می‌دهد تا در صورت خطا در اورکلاکینگ و بوت نشدن سیستم، کاربر به راحتی با زدن این کلید آخرین تنظیمات موفق را بازیابی کند. کلید Clear CMOS در پنل پشت و همچنین کلیدهای Reset،Power و دیباگر از دیگر امکانات این مادربرد می‌باشند که کار را برای کاربر بسیار راحت ساخته است.

تکنولوژی Core Nerve میزان توان و فرکانس پردازنده را در هر زمانی به صورت فرکانس درخشنده‌ای به کاربر نشان می‌دهد. پشتیبانی و قابلیت نصب نسل جدید رابط فلش‌های NAND با وجود شکاف مربوطه بر روی این مادربردها از دیگر تکنولوژی‌های به روز این دسته می‌باشد. نکته قابل توجه دیگر اینکه مادربرد Inferno Katana از پردازنده‌های Core i7,Core i5 بر پایه سوکت 1156 و مادربرد Inferno Katana GTI از پردازنده‌های Core i7 ,Core i5 ,Core i3 بر پایه سوکت 1156 پشتیبانی به عمل می‌آورد. این مادربردها توسط شرکت دریا کامپیوتر به همراه توزیع جهانی این پردازنده‌ها در ایران عرضه خواهند شد.