رونمایی بزرگ‌ترین تلویزیون OLED جهان - سخت افزار - اخبار

رونمایی بزرگ‌ترین تلویزیون OLED جهان

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۸/۶/۱۰ ۵:۱۳:۲۹ (779 بار خوانده شده)
شرکت کره‌یی ال جی الکترونیکس ماه آینده تلویزیون OLED در اندازه 15 اینچ رونمایی می‌کند که بزرگ‌ترین مدل عرضه شده با این فن‌آوری نمایشگر در جهان به شمار می‌رود.

گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایشگرهای اکتیو ماتریکس دیود نوری ارگانیکی (AM-OLED) کیفیت تصویر بهتری داشته و برق کمتری مصرف می‌کنند و به دلیل نبود نیاز به منبع نور پشتی باریک‌تر از نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) هستند.

اما قیمت بالا مانع تولید انبوه این فن‌آوری در بازاری شده که تحت اختیار نمایشگرهای LCD ارزان‌تر است. نمایشگرهای OLED در ساخت تلفن‌های همراه پیشرفته به‌کار گرفته شده‌اند اما هزینه به‌کارگیری این فن‌آوری برای تلویزیون‌ها همچنان بازدارنده است.

نخستین تلویزیون OLED جهان در اواخر سال 2007 از سوی سونی راه‌اندازی شد اما مدل‌های جدیدی پس از آن عرضه نشد. ال جی که دومین سازنده بزرگ تلویزیون در جهان است در بیانیه‌ای اعلام کرده است تلویزیون 15 اینچی را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی IFA 2009 در برلین رونمایی خواهد کرد.

این تلویزیون در ماه نوامبر در کره جنوبی روانه بازار می‌شود و عرضه آن در بازارهای خارجی سال میلادی آینده صورت می‌گیرد؛ ال‌جی وعده داده در آینده‌ای نه چندان دور محصول 40 اینچی با استفاده از این فن‌آوری تولید کند.

بر اساس این گزارش طبق پیش‌بینی موسسه پژوهشی DisplaySearch، بازار تلویزیون OLED در سال 2013 به 2.33 میلیون دستگاه می‌رسد.