کارشناسان امنیتی هشدار دادند: انتشار ویروس جدید سارق کلمات عبور بانکی - امنیت - اخبار

کارشناسان امنیتی هشدار دادند: انتشار ویروس جدید سارق کلمات عبور بانکی

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۷/۱ ۷:۲۵:۱۰ (777 بار خوانده شده)
کارشناسان امنیتی نسبت به انتشار تروژان جدیدی هشدار دادند که مجرمان اینترنتی را قادر می‌سازد حساب‌های بانکی شخصی را هک کنند.

(ایسنا)، تروژان کلامپی رایانه‌هایی را هدف می‌گیرد که با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت کار می‌کنند و دسترسی به حساب‌های بانکی قربانیان را برای هکرها امکان‌پذیر می‌کند.

تروژان کلامپی که به Ligats یا Ilomo نیز معروف است حدود هزار رایانه را در انگلیس آلوده کرده و بنا بر هشدار کارشناسان، ممکن است به سرعت انتشار یابد.

این ویروس زمانی که کاربران از وب‌سایت‌های آلوده حاوی این کد مخرب بازدید می‌کنند در رایانه آن‌ها نصب می‌شود و به‌محض جاسازی در یک رایانه، اطلاعات مربوط به ورود به سیستم بانکی و وب سایت‌های مالی دیگر را به‌دست می‌آورد و آن‌ها را به هکرها و خلافکارانی ارسال می‌کند که از این اطلاعات برای دسترسی به حساب‌ها یا انجام خرید با استفاده از اطلاعات کارت اعتباری مسروقه استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش شرکت امنیتی سیمانتک، این تروژان حدود 4500 وب‌سایت مالی را مونیتور می‌کند و اگرچه از سال 2005 وجود داشته اما بنا بر هشدار کارشناسان، به‌نظر می‌رسد نوع جدید آن مهاجم‌تر بوده و سریع‌تر از نوع قبلی منتشر می‌شود.

مدارس و شرکت‌های متعددی در آمریکا قربانی این تروژان شده و هزاران دلار از دست داده‌اند؛ طبق اعلام کارشناسان، کدی که برای اجرای این تروژان لازم است دیگر تنها در وب سایت‌های هرزه‌نگاری و شرط بندی وجود ندارد بلکه در ده‌ها سایت بدون خطر یافت شده است.