ظهور نسل جدید هرزنامه‌پراکنان از آسیا - امنیت - اخبار

ظهور نسل جدید هرزنامه‌پراکنان از آسیا

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۸/۲۰ ۶:۵۱:۲۲ (1008 بار خوانده شده)
نسل جدیدی از هرزنامه‌پراکنان از مناطقی مانند آسیا اقیانوسیه، ژاپن و آمریکای جنوبی ظهور کرده که در حال پیشی گرفتن از همتایانشان در آمریکای شمالی در ارسال هرزنامه هستند.



(ایسنا)، بر اساس بررسی جدیدی که توسط سیمانتک انجام شد، آسیا اقیانوسیه و آمریکای جنوبی به ترتیب 23 و 22 درصد از کل هرزنامه‌ها در طول ماه اکتبر را به خود اختصاص دادند.

طبق این بررسی که نشان داد 87 درصد از کل پیام‌های ایمیلی که اکنون ارسال می‌شوند هرزنامه هستند، منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا مسوول 28 درصد از هرزنامه‌ها و آمریکای شمالی 20 درصد است.

این آمار برخلاف آمار سیمانتک در ماه فوریه 2008 است که در آن اروپا عامل 44 درصد از کل هرزنامه‌ها و آمریکای شمالی 35.1 درصد شناخته شده بود.

بر اساس بررسی سیمانتک، دسترس‌پذیری به پهنای باند پرسرعت در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و برزیل تا اندازه‌ای تغییر در ارسال جهانی هرزنامه را توضیح می‌دهد. برزیل با 14 درصد، ویتنام و هند با پنج درصد اکنون در مکان‌های دوم، سوم و چهارم کشورهای ارسال‌کننده هرزنامه قرار دارند.

آمریکا با 18 درصد در ماه اکتبر که کمتر از 25 درصد در ماه قبل آن است، همچنان بزرگ‌ترین منبع هرزنامه باقی مانده است با این همه برزیل در صورت ادامه روند فعلی در ماه نوامبر از این کشور پیشی خواهد گرفت.

طبق گزارش وضعیت فیشینگ سیمانتک، پیام‌های تبلیغ‌کننده محصولات و خدمات رایانه‌یی و اینترنتی با 39 درصد متداولترین هرزنامه‌ها بوده و به دنبال آن‌ها پیام‌های ناخواسته مربوط به کالاهای عمومی با 17 درصد، پیشنهادهای مالی با 15 درصد و ایمیل‌های کلاهبرداری با 10 درصد قرار گرفتند.