نخستین آسیب‌پذیری امنیتی ویندوز 7 تایید شد - امنیت - اخبار

نخستین آسیب‌پذیری امنیتی ویندوز 7 تایید شد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۸/۲۵ ۶:۴۳:۴۹ (910 بار خوانده شده)
مایکروسافت وجود یک آسیب‌پذیری ترمیم نشده در ویندوز 7 که می‌تواند برای حمله به رایانه‌های مبتنی بر این سیستم عامل مورد استفاده قرار بگیرد را تایید کرد.

(ایسنا)، این شرکت نرم‌افزاری با کم اهمیت جلوه دادن آن اعلام کرد کاربران می‌توانند با مسدود کردن دو پورت فایروال در برابر حملات احتمالی محافظت کنند.

در توصیه امنیتی مایکروسافت خاطرنشان شده است ایراد در پروتکل فایل شبکه و اشتراک‌گذاری پرینت SMB می‌تواند توسط رخنه‌گران برای از کار انداختن دستگاه‌های مجهز به ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 آر2 مورد استفاده قرار بگیرد.

این آسیب‌پذیری جدید برای نخستین بار توسط یک محقق کانادایی کشف و جزییات آن در وبلاگ وی منتشر شد؛ در آن زمان مایکروسافت اعلام کرد این گزارش‌ها را مورد تحقیق قرار می‌دهد اما در گام بعدی به انتشار توصیه امنیتی اقدام کرد.

طبق این گزارش، هر دو نسخه این پروتکل دارای این آسیب‌پذیری هستند اما برای ویندوز ویستا، ویندوز سرور 2008، ویندوز اکس پی، ویندوز سرور 2003 و ویندوز 2000 مشکلی در این مورد به وجود نخواهد آمد.

مایکروسافت که هشدار داد نفوذگران می‌توانند هر مرورگری را با بهره‌برداری از این ایراد مورد حمله قرار دهند، زمان مشخصی را برای عرضه به‌روزرسانی و ترمیم این حفره امنیتی اعلام نکرده است.