هجوم زامبی‌های دیجیتالی؛ عامل ارسال بیش‌تر هرزنامه‌های 2009 مشخص شد - امنیت - اخبار

هجوم زامبی‌های دیجیتالی؛ عامل ارسال بیش‌تر هرزنامه‌های 2009 مشخص شد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۱۱/۴ ۹:۱۴:۱۱ (978 بار خوانده شده)
بر اساس گزارش جدید یک شرکت امنیتی منشا عمده (83.4 درصد) هرزنامه‌های ارسال شده در سال 2009 بات‌نت‌ها یا شبکه‌های رایانه‌های آلوده معروف به زامبی بودند.



(ایسنا)، بنا بر گزارش سیمانتک، منشا باقی هرزنامه‌ها یا به عبارتی حدود 900 میلیون هرزنامه، اشتراک‌های ایمیل رایگان بودند.

بنا بر این گزارش، هرزنامه‌ها در آغاز سال 2010 شکل پیشنهادهای ویژه سال نو مانند محصولات دارویی، لوازم جانبی لوکس، ساعت‌ها و کالاهای لاغری و همچنین وام و کاریابی را به خود گرفتند.

اما هرزنامه‌پراکنان اکنون از موضوعات مربوط به سال نو فاصله گرفته و انتظار می‌رود به ارسال هرزنامه‌هایی با موضوع والنتاین روی آورند.

به علاوه هرزنامه‌پراکنان و فیشرها برای بهره گرفتن از فجایعی مانند زلزله هائیتی سرعت عمل داشته‌اند تا به انجام کلاهبرداری‌های پیشرفته اقدام کنند.

طبق این گزارش، نسبت کلی هرزنامه در ترافیک ایمیل در ماه ژانویه 2010 حدود 83.9 درصد بود که 0.3 درصد نسبت به دسامبر 2009 کاهش یافته است.

همچنین نسبت کلی ایمیل‌های حاوی ویروس در ترافیک ایمیل به یک در 326 ایمیل رسید که 0.03 درصد نسبت به دسامبر 2009 کاهش یافته است. در ماه ژانویه 13.2 درصد از ایمیل‌های مخرب دارای لینکی به وب سایت‌های مخرب بودند که نسبت به ماه دسامبر گذشته 5.9 درصد کاهش نشان می‌دهند.