تروژان‌ها؛ دوسوم بدافزارهای جدید در سه ماه اول 2010 - امنیت - اخبار

تروژان‌ها؛ دوسوم بدافزارهای جدید در سه ماه اول 2010

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۹/۱/۲۲ ۵:۲۵:۱۱ (973 بار خوانده شده)
بر اساس گزارش‌ها تروژان‌ها حدود دوسوم از بدافزارهای جدید در سه ماهه اول سال 2010 را تشکیل دادند که بیش‌ترشان تروژان‌های بانکی بودند.



(ایسنا)، به گفته مدیر فنی PandaLabs، تروژان‌های بانکی ثابت کردند این روزها منافع بیش‌تری برای هکرها دارند.

همانگونه که در گزارش‌های پیشین انتشار یافت، هکرها تلاش می‌کنند با تولید نمونه‌های پرشمار از دست برنامه‌های آنتی ویروس فرار کنند. به گفته یکی از محققان، افزایش گسترش تروژان‌های بانکی نشان می‌دهد که اشتراک‌های آنلاین کاربران عادی و شرکت‌ها اهداف مالی پرمنفعتی برای هکرها هستند.

بر اساس این گزارش، در طی این مدت ویروس‌های معمولی نیز پس از کاهش در سال‌های اخیر بازگشت دوباره‌ای را تجربه کرده و با 15.31 درصد دومین گروه بزرگ از بدافزارها را تشکیل دادند.

همچنین بنا بر تاکید PandaLabs، هکرها از موضوعات شناخته‌شده‌ای مانند برنامه‌های فیس بوک و آی پد اپل برای انتشار بدافزار استفاده می‌کنند؛ این شرکت امنیتی همچنین پیش‌بینی کرده هکرها برای انتشار نرم‌افزارهای مخرب به کاربران دیگر در سال 2010 به بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند.

بنابراین محققان امنیتی این شرکت به کاربران توصیه کردند نرم‌افزارهای خود از جمله سیستم عاملشان را ارتقاء دهند و به هنگام موجود بودن وصله‌های جدید به‌جای انتخاب گزینه "بعدا یادآوری شود" نرم‌افزار خود را به‌روز کنند.

همچنین کاربران اینترنت باید محتاط‌تر باشند و به هنگام کلیک برروی لینک‌های ضمیمه یا ارایه اطلاعات شخصی به منابع ناشناس دقت بیش‌تری کنند.