مکافی برای مشکلات به‌روزرسانی عذرخواهی کرد - امنیت - اخبار

مکافی برای مشکلات به‌روزرسانی عذرخواهی کرد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۹/۲/۵ ۵:۲۱:۲۴ (747 بار خوانده شده)
شرکت آنتی‌ویروس مکافی برای انتشار به‌روزرسانی که هزاران رایانه را در سراسر جهان از کار انداخت، عذرخواهی کرد.



(ایسنا)، بری مک پرسون، معاون اجرایی بخش پشتیبانی و خدمات‌دهی مشتری مکافی در وبلاگ خود از طرف مکافی عذرخواهی و اظهار کرد که این شرکت درباره هرگونه تاثیری که این فایل معیوب برای کاربران و سازمانشان داشته، بی‌نهایت متاسف است.

فایلی که مک پرسون به آن اشاره داشت بخشی از یک روند به‌روزرسانی استاندارد بود که شرکت‌های آنتی‌ویروس برای به روزرسانی حفاظت در رایانه‌های مجهز به نرم‌افزارشان استفاده می‌کنند. با این همه در این مورد به‌روزرسانی مکافی برخی از رایانه‌های ویندوز را با قفل یا حذف کردن فایل‌های مهم در قسمت عملیاتی ویندوز به‌نام svchost.dll از کار انداخت.

این شرکت آمار دقیقی را درباره مشکلات به بار آمده حاصل این به‌روزرسانی دردسرساز منتشر نکرد و تنها اعلام کرد که این مشکل در رایانه‌های مجهز به سرویس پک شماره سه ویندوز اکس‌پی به همراه یکی از محصولات آنتی‌ویروس مکافی به وجود آمد و درنتیجه آن، برخی از رایانه‌ها اتصال به شبکه خود را از دست دادند و برخی دیگر نیز بی‌وقفه روشن و خاموش می‌شدند.

مکافی در پی این مشکل، وصله‌ای را در وب‌سایتش منتشر کرد اما همچنان مشتریان اداری این شرکت که ممکن است شمار زیادی از رایانه‌هایشان با این مشکل روبه‌رو شده باشد، ناچارند به‌صورت دستی تغییراتی را اعمال کنند.