حملات رایانه‌یی جدید مخرب‌تر از ویروس لاو - امنیت - اخبار

حملات رایانه‌یی جدید مخرب‌تر از ویروس لاو

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۹/۲/۱۲ ۸:۳۰:۱۰ (855 بار خوانده شده)
یک دهه پس از این که ویروس لاو باگ میلیون‌ها دستگاه رایانه در سراسر جهان را آلوده کرد، کارشناسان امنیت رایانه خاطرنشان کرده‌اند حملات رایانه‌یی کنونی مخرب‌تر از تهدید امنیت رایانه‌یی ابتدایی شده‌اند.

در گزارش امنیتی ماه آوریل 2010 سیمانتک، این شرکت از شناسایی شدن 36 هزار و 208 رشته نرم‌افزار مخرب خبر داد که برای انجام حملات هدفمند طراحی شده بودند.

شرکت MessageLabs که به تازگی به کنترل سیمانتک درآمده، نخستین شرکتی بود که نسبت به انتشار ویروس لاو باگ که هدف آن بازنویسی و نابود کردن اطلاعات بود، هشدار داد.

این ویروس به شکل ضمیمه پیامی منتشر می‌شد که به‌محض باز شدن خود را به آدرس ای‌میل گیرنده ارسال کرده و منتشر می‌شد. در حالی که MessageLabs در سال 2000 حدود 13 هزار ویروس را تنها در یک روز رهگیری کرد، اکنون روزانه از انتشار 1.5 میلیون برنامه مخرب ای‌میلی جلوگیری می‌کند.

طبق گزارش سیمانتک، اگرچه ویروس‌هایی مانند لاو باگ که به‌صورت انبوه از طریق ای‌میل منتشر می‌شدند اکنون کمتر به چشم می‌خورند اما تکنیک‌های خلافکاران سایبری به حملات مخرب‌تر و بسیار پیشرفته‌تری تحول یافته و انگیزه‌های آنان از شهرت و اعتبار به کسب منفعت مالی و سرقت اطلاعات تبدیل شده است.

همچنین طبق گزارش امنیتی ماه آوریل MessageLabs، بدافزار Rustock با پشت سر گذاشتن Cutwail به بزرگ‌ترین بات نت از نظر میزان هرزنامه‌های ارسالی و میزان رایانه‌های آلوده تحت کنترل تبدیل شده است.

میزان هرزنامه در ماه آوریل نیز به 89.9 درصد رسید که نسبت به ماه قبلی 0.8 درصد کاهش یافته است. همچنین هرزنامه ها بیش‌تر از رایانه‌هایی ارسال می‌شوند که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند.

منبع: ایسنا