رایانه لوحی دل تابستان عرضه می‌شود - اخبار - اخبار

رایانه لوحی دل تابستان عرضه می‌شود

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۵ ۶:۱۵:۱۶ (732 بار خوانده شده)
شرکت دل اعلام کرد که تابستان امسال دستگاه اینترنتی قابل‌حملی را با نام Streake روانه بازار می‌کند که مبتنی بر سیستم‌عامل متن‌باز اندروید ساخته شده است و می‌تواند یک سیستم همراه برای استفاده از خدمات موبایلی، شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های راهبردی و مسیریابی محسوب شود.

رایانه لوحی Streake که به اندازه گوشی هوشمند‌ آیفون ساخته شده است، اوایل ماه ژوئن وارد بریتانیا و از اواخر تابستان به دست کاربران آمریکایی می‌رسد. با این وجود، شرکت دل هنوز تاریخ دقیق ورود این محصول به بازار را مشخص نکرده است.


این شرکت اظهار داشته است که رایانه لوحی Streake نوع ویژه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه محسوب می‌شود که کاربران به واسطه آن می‌توانند به رایانه‌های لوحی مجازی‌سازی شده خود دسترسی داشته باشند و کلیه امکانات رایانه‌های شخصی رومیزی و قابل‌حمل را در آن در اختیار بگیرند.


شرکت دل این رایانه لوحی را نخستین بار در ژانویه سال جاری در نمایشگاه CES 2010 معرفی کرد که طی آن Streake بسیار مورد توجه عموم کاربران قرار گرفت. از آن زمان تاکنون سایت‌های خبری مشخصات مختلفی را در مورد این محصول منتشر کرده‌اند.


رایانه لوحی Streake شامل نمایشگر لمسی 5 اینچی با کیفیت WVGA می‌شود و پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon کوالکام را در خود جا داده است. برای این رایانه لوحی 2 گیگابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه خارجی جامد، دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی همراه با فلش LED و دوربین مجزا در بالای صفحه اصلی برای برقراری تماس‌های تصویری در نظر گرفته شده است. این محصول همچنین قابلیت پشتیبانی از نسل سوم فناوری‌های ارتباطی موسوم به 3G و شبکه بی‌سیم Wi-Fi را نیز دارد و از شامل نسخه 1/2 فناوری ارتباطی بلوتوث می‌شود.

منبع: همکاران سیستم