ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر با ضخامت موی انسان - اخبار - اخبار

ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر با ضخامت موی انسان

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۸ ۷:۴۰:۰۰ (753 بار خوانده شده)
شرکت سونی نسل جدیدی از نمایشگرهای OLED را به نمایش گذاشته که انعطاف‌پذیر است و با ضخامت
بسیار کم خود دور یک سیلندر 4 میلیمتری به اندازه قطر یک خودکار یا مداد می‌پیچد.[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=208867&t=1274927759890[/img]

به گفته شرکت سونی، این نمایشگر OLED باکیفیت 80 میکرومتر یعنی معادل یک تار موی انسان ضخامت دارد و می‌تواند به صورت مداوم تصاویر متحرک را حتی در شرایطی که به دور سیلندر مخصوص پیچیده شده، پخش کند.


مهندسان شرکت سونی موفق شدند با حذف تراشه‌های IC که معمولا در نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت انعطاف‌پذیر بودن را برای این نمایشگر فوق‌باریک فراهم آورند.


این نمایشگر که به اندازه 1/4 اینچ ساخته شده است، تصاویر را با کیفیت 432 در 240 پیکسل یا به عبارت دیگر، 121 پیکسل در هر اینچ به نمایش می‌گذارد و هنوز برای فروش آمده نشده است. سونی بر این باور است که این محصول مدل اولیه یک فناوری جدید و مناسب برای محققان محسوب می‌شود و روی می‌تواند با متحول کردن دنیای نمایشگرها، در ابزارهایی نظیر تلفن‌های همراه در اختیار عموم کاربران قرار گیرد. شرکت سونی قصد دارد این نمایشگر منحصر به‌فرد را طی هفته جاری در "سمپوزیوم بین‌المللی انجمن اطلاعات نمایشگرها" به نمایش بگذارد.


این شرکت الکترونیکی بزرگ در این زمینه از تمام رقبای خود پیشی گرفته است. سونی در سال گذشته در نمایشگاه CES 2009 یکی از نخستین نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED جهان را با 2 میلیمتر ضخامت به نمایش گذاشت.