مقاومت گوگل برای ارائه‌ی اطلاعات محرمانه به آلمان - اخبار - اخبار

مقاومت گوگل برای ارائه‌ی اطلاعات محرمانه به آلمان

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۸ ۷:۴۹:۳۷ (695 بار خوانده شده)
گوگل تقاضای مقامات حفاظت از داده آلمان برای تسلیم هارد درایو اطلاعاتی را که به اشتباه از طریق شبکه‌های وای فای شخصی جمع‌آوری کرده بود، رد کرد.

طبق اعلام سازمان حفاظت از داده هامبورگ، گوگل تا نیمه‌شب چهارشنبه فرصت داشت هارد درایو یکی از خودروهایی را که برای تهیه تصاویر ویژگی نقشه دید خیابانی مورد استفاده قرارگرفته بود، تحویل بدهد.

به گفته مدیر این سازمان، گوگل اعلام کرده است که به دلیل احتمال نقض قانون مخابراتی آلمان حاضر به دادن هارد درایو نیست.

در حالی که دادستان‌های آلمان در گفت‌وگو با مقامات سازمان حفاظت از داده هامبورگ اعلام کرده‌اند که گوگل درصورت دادن اطلاعات به این سازمان مجازات نمی‌شود.

گوگل ممکن است با جریمه 50 هزار یورو برای تحویل ندادن هارد درایو روبه‌رو شود اما این سازمان قصد دارد طی هفته آینده به مذاکره با گوگل ادامه دهد.

گوگل موافقت کرده به کارشناسان این سازمان اجازه دهد یکی از خودروهای مورد استفاده برای جمع‌آوری تصاویر دید خیابانی و هم‌چنین نرم‌افزار اصلی مورد استفاده برای گرفتن اطلاعات از شبکه‌های وای فای بدون حفاظت را مورد بررسی قرار دهند.

پافشاری این سازمان برای نظارت بر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گوگل بود که موجب شد این شرکت اذعان کند به اشتباه از اطلاعات خصوصی ارسال شده برروی شبکه‌های وای فای جاسوسی کرده است.

مقامات حفاظت از داده در سراسر جهان از جمله ایتالیا، فرانسه و اسپانیا، از آن زمان تحقیقاتی را در پیش گرفته‌اند و ایرلند و انگلیس نیز اعلام کرده‌اند که درصورت نابود شدن اطلاعات توسط گوگل، به اقدام علیه این شرکت دست نمی‌زنند.