هشدار اروپا به موتورهای جست‌وجو - اخبار - اخبار

هشدار اروپا به موتورهای جست‌وجو

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۸ ۸:۰۰:۰۸ (732 بار خوانده شده)
مشاور حفاظت از داده اتحادیه اروپا هشدار داد گوگل، مایکروسافت و یاهو اطلاعات موتور جست‌وجویشان را به مدت طولانی نگه داشته و به قدر کفایت نامعلوم نمی‌کنند.

این سه شرکت نامه‌ای را از "گروه کاری حفاظت از داده ماده 29" که بر مسائل مربوط به حفاظت از داده نظارت می‌کند، دریافت کردند.

این گروه از سال 2008 شرکت‌های جست‌وجو را تحت فشار قرار داده تا مدت زمان نگه‌داری اطلاعات برای سوابق جست‌وجو، طولانی‌تر از شش ماه نباشد.

گوگل، یاهو و مایکروسافت موافقت کرده‌اند مدت زمان نگه‌داری اطلاعات جست‌وجو را که تا 18 ماه می‌رسد، مورد بازبینی قرار دهند.

این اطلاعات ممکن است شامل موضوعات مورد جست‌وجو، تاریخ و زمان جست‌وجو، نشانی IP جست‌وجوکننده و نام مرورگر، سیستم عامل و زبان مورد استفاده باشد.

گوگل اطلاعات را به مدت 9 ماه نگه‌داری و سپس نامشخص می‌کند که به اعتقاد این گروه، خط مشی مذکور از قابل شناسایی بودن اطلاعات مورد نظر حفاظت نمی‌کند.

این گروه در بیانیه‌ای با اشاره به گوگل اعلام کرده است که این شرکت 95 درصد از بازار کشورهای اروپایی را در اختیار دارد که به‌معنی نقش قابل توجه آن در زندگی روزانه شهروندان اروپایی است.

منبع : ایسنا