ناراحتی طرفداران اکس‌پی برای دل کندن از این سیستم عامل - اخبار - اخبار

ناراحتی طرفداران اکس‌پی برای دل کندن از این سیستم عامل

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۹ ۱۱:۳۹:۲۴ (551 بار خوانده شده)
به گفته یک محقق، نیمی از کاربران رایانه‌های اداری که با سیستم عامل قدیمی ویندوز اکس‌پی کار می‌کنند، هم‌چنان به سرویس پک شماره 2 آن که به‌زودی به مرحله بازنشستگی می‌رسد، وابسته‌اند.



(ایسنا)، طبق گزارش فراهم‌کننده مدیریت خطر امنیتی و تطابق Qualys، حدود 50 درصد از صدها هزار رایانه مورد بررسی این شرکت هم‌چنان از سرویس پک شماره 2 ویندوز اکس پی استفاده می‌کنند.

مایکروسافت در 13 ماه ژوییه به طور رسمی سرویس پک شماره دو ویندوز اکس پی را از دور خارج می‌کند و پس از این تاریخ تنها برای سرویس پک شماره سه ویندوز اکس‌پی به‌روزرسانی‌های امنیتی فراهم کرده و انتشار به‌روزرسانی برای سرویس پک شماره 2 را متوقف می‌کند.

طبق این گزارش، شرکت‌ها در یازده ماه گذشته تلاش برای ارتقای سیستم‌های خود به سرویس پک شماره 3 اکس پی را افزایش داده‌اند و نرخ به‌کارگیری این سرویس پک در طول این مدت تقریبا دو برابر 14 ماه نخست از زمان آغاز عرضه سرویس پک شماره سه بوده است.

اما حتی اکنون که تنها چند هفته بیش‌تر به پایان پشتیبانی از سرویس پک شماره دو باقی نمانده است، نیمی از سیستم‌های اکس پی هم‌چنان از این نسخه قدیمی استفاده می‌کنند.

مایکروسافت از ماه فوریه گذشته هشدار به کاربران سرویس پک شماره دو اکس پی را آغاز و هر ماه در وبلاگ مرکز واکنش امنیتی مایکروسافت در زمان انتشار به‌روزرسانی‌ها که برای دومین سه‌شنبه هر ماه برنامه‌ریزی شده‌اند، تکرار می‌کند.

پشتیبانی از سرویس پک شماره سه ویندوز اکس پی تا ماه آوریل 2014 ادامه خواهد و کاربران این سیستم‌ها وصله‌های امنیتی دریافت می‌کنند.