تولید پردازنده 32 هسته‌ای اینتل برای سرورها - اخبار - اخبار

تولید پردازنده 32 هسته‌ای اینتل برای سرورها

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۲ ۷:۲۸:۳۲ (754 بار خوانده شده)
شرکت اینتل از تولید پردازنده جدیدی با 32 هسته پردازشگر مجزا برای سرورها خبر داده است که مبتنی بر نسل نوین سیستم پردازشگرهای سرور تولید شده و به صورت همزمان شامل قابلیت هسته‌های مرکزی x86 و هسته‌های تخصصی پردازشی می‌شود تا از این طریق سرعت اجرای ابزارها و برنامه‌ها به میزان چشمیگری افزایش یابد.

"کِرک اسکاجن"(Kirk Skaugen) مدیر گروه مرکز اطلاعات اینتل طی سخنرانی خود در "کنفرانس بین‌المللی ابرکامپیوترها" در شهر هامبورگ آلمان گفت که این تراشه Knights Ferry نام گرفته است و سریع‌ترین پردازنده اینتل محسوب می‌شود که می‌تواند با سرعت 500 گیگافلاپ محاسبات لازم را انجام دهد.


هر یک از هسته‌های این پردازنده با سرعت 2/1 گیگاهرتز فعالیت می کنند. این نخستین محصول از خانواده جدید پردازنده‌های Knights محسوب می‌شود که اینتل ساختار و معماری آن را مبتنی بر تعداد زیادی هسته مرکزی تعریف کرده است. تراشه 32 هسته‌ای اینتل که در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.


نخستین محصول از سری جدید پردازنده‌های اینتل که به صورت انبوه تولید و وارد بازار خواهد شد، 50 هسته پردازشی مجزا دارد که با نام Knights Corner شناخته می‌شود. سخنگوی اینتل زمان ورود این محصول به بازار را مشخص نکرد.

منبع: همکاران سیستم