مسوول کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‌یی تهران خبر داد: 90 درصد بازار IT کشور به تهران اختصاص دارد - اخبار - اخبار

مسوول کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‌یی تهران خبر داد: 90 درصد بازار IT کشور به تهران اختصاص دارد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۲ ۷:۳۷:۱۵ (689 بار خوانده شده)
حمید بابادی‌نیا - مسوول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: با توجه به اینکه حجم بسیار زیادی از بازار این حوزه به تهران اختصاص دارد بنابراین باید تمرکز و دقت بیش‌تری بر این حوزه نیز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مصوبه تعرفه خدمات مهندسی شبکه سال 89 سازمان نظام صنفی از هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران دریافت شده و در حال حاضر برروی سایت سازمان قرار دارد.

رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران با تاکید بر اینکه تعرفه نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش داشته است، افزود: برای این تعرفه از تمام کسانی که در حوزه شبکه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند به مدت یک ماه نظرخواهی می‌شود و پس از آن مصوبه، نهایی خواهد شد.

عضو هیات مدیره شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور با بیان این که امسال برای نخستین بار کتاب تعرفه مهندسی شبکه را تدوین می‌کنیم گفت: این کتابچه به‌عنوان مرجع در اختیار سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد.

مسوول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران پیش از این از انجام آخرین تغییرات تعرفه خدمات مهندسی شبکه در کمیسیون شبکه خبر داده و گفته بود: این تعرفه‌ها برای تصویب نهایی به هیات مدیره استان تهران تقدیم خواهد شد؛ کار تعیین تعرفه مهندسی شبکه از سال 83 در انجمن شرکت‌های انفورماتیک انجام می‌شد و طی شش سال گذشته تعرفه‌ها و سرفصل‌ها هر سال مور بازنگری قرار گرفته و به حجم آن افزوده می‌شود.

یکی از وظایف سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به‌عنوان نقطه تعامل دولت و بخش خصوصی سر و سامان دادن به کسب و کار است و به این ترتیب امسال با توجه به وضع اقتصادی جامعه تعرفه‌های مهندسی شبکه تعیین شد که نقطه نظرات احتمالی در جلسات هیات مدیره، در آن اعمال شده و با قرار دادن برروی سایت سازمان و دریافت نظرات دیگر فعالان حوزه تعرفه‌های نهایی و ارائه خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان یکی از عمده‌ترین مزایای تعیین این تعرفه‌ها برآورد هزینه پروژه است و می‌توان با آن بودجه را پیش‌بینی و مناقصه‌های مرتبط را انجام داد.