معرفی ده‌ها رقیب ویندوزی و اندرویدی برای iPad - اخبار - اخبار

معرفی ده‌ها رقیب ویندوزی و اندرویدی برای iPad

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۶ ۹:۰۰:۳۸ (630 بار خوانده شده)
تولیدکنندگان رایانه به دنبال شرکت در نمایشگاه بین‌المللی Computex تایپه ده‌ها محصول جدید برای رقابت با iPad اپل را در معرض دید عموم قرار دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به رایانه لوحی احاطه شده در یک اسپیکر مجهز به نمایشگر 10 اینچی لمسی ساخت شرکت Compal Electronics اشاره کرد.


تعدد رایانه‌های لوحی عرضه شده در نمایشگاه "Computex تایپه 2010" گواه موفقیت رایانه لوحی اپل است که در ماه آوریل وارد بازار شد. شرکت اپل ظرف کمتر از 2 ماه موفق به فروش بیش از 2 میلیون دستگاه iPad شده است و در این میان، تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی می‌کوشند بخشی از این بازار را از آن خود کنند.
طی یک هفته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تایپه تعداد از زیادی رایانه لوحی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل رونمایی شد و در مقابل مایکروسافت کمتر در این بازار به‌چشم آمد. شرکت مایکروسافت در این نمایشگاه سیستم‌عامل Windows Embedded Compact 7 خود را برای دستگاه‌های الکترونیکی کوچک به نمایش گذاشت.
یکی از تولیدکنندگان رایانه در نمایشگاه Computex اعلام کرد که با سیستم‌های عامل اندروید، ویندوز و MeeGo شرکت‌های نوکیا و اینتل رایانه لوحی تولید و آن‌ها را به رابط کاربری ویژه خود مجهز می‌کند.
شرکت Compal که دومین تولیدکننده بزرگ قطعات لپ‌تاپ در دنیا محسوب می‌شود، در نمایشگاه تایپه رایانه لوحی باریکی را با نمایشگر لمسی 10 اینچی و اسپیکر استریو به مایش گذاشت که توجه همگان را به خود جلب کرد. رابط کاربری این رایانه لوحی شبیه به رابط کاربری Shell ساخت شرکت ایسر بود و مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده بود.
لازم به ذکر است که در این نمایشگاه‌ رایانه‌های لوحی ساخت شرکت‌ تایوانی ایسر، شرکت‌های چینی Browan Communications، Firstone Technology،‌Digitran و FuJian Sanxi، شرکت Foxconn، شرکت رایانه‌ای MSI، شرکت تایوانی ایسوس و ... به نمایش گذاشته شد.
شرکت Arm Holdings تولدیکننده پردازنده‌های رایانه‌ای پیش‌بینی کرده است که در سال جاری میلادی بیش از 40 رایانه لوحی جدید مبتنی بر پردازنده‌های


منبع : همکاران سیستم