گوگل در برابر مایکروسافت، office در مقابل Docs - اخبار - اخبار

گوگل در برابر مایکروسافت، office در مقابل Docs

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۶ ۹:۲۲:۰۱ (548 بار خوانده شده)
شرکت مایکروسافت مدعی شد که Google Docs قادر به اجرای فایل‌های office به صورت کامل و جامع نبوده و اعلام داشت انگیزه اصلی شرکت Google تغییر و از هم‌پاشی عناصر تشکیل دهنده صفحه طراحی شده Microsoft office می‌باشد.





الکس پاین مدیر محصولات تحت وب شرکت مایکروسافت اعلام نمود محصول office این شرکت و Google Docsبا یکدیگر همخوانی و تعامل مناسب را نداشته و دلیل اصلی آن را تغییر فرمت فایل‌های office در محیط Google Doc دانست که باعث بر هم خوردن کلیه عناصر تشکیل دهنده نرم‌افزار office می‌شود.

شرکت گوگل اعلام داشت که پیشرفت‌های قابل توجهی در حفظ و نگهداری فرمت فایل office در محیط Google Docs به دست آورده است ولی همچنان بسیاری ایرادات مطرح شده توسط شرکت مایکروسافت در این خصوص را مبهم می‌داند.

سخنگوی شرکت گوگل اعلان داشت شرکت مایکروسافت رویه‌ای را پیش گرفته که از طریق آن کاربران خود را مجاب نماید تا از فرمت‌های در انحصار این شرکت استفاده کنند با این توجیه که شرکت مایکروسافت تنها شرکت ارائه دهنده نرم‌افزار واقعی و اصلی می‌باشد لذا این امر باعث عدم استفاده کاربران از محصولات دیگر شرکت‌ها می‌گردد.
این سخنان اعتراض مدیران شرکت مایکروسافت را بر انگیخت و در پی آن الکس پاین اعلان نمود فایل‌های office که در محیط اصلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا معادل Microsoft office web می‌باشد.
نسخه‌ای در ماه ژوئن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

خریدن شرکت نرم‌افزاری Doc Verse توسط گوگل یکی از عملکردهای استراتژیک آن شرکت بود که با در اختیار گذاشتن تکنولوژی لازم این امکان را فراهم نمود تا هماهنگی و تطابق لازم میان Google Docs و Microsoft office به وجود آید.

خریدن شرکت Docs verse توسط گوگل را می‌توان به عنوان جدال سنگین شرکت گوگل در مقابل مایکروسافت دانست.
از آنجا که موسسان، بنیانگذاران و مهندسین نرم‌افزار فعال در شرکت Doc verse از کارمندان اسبق شرکت مایکروسافت بوده‌اند، این امر شزکت مایکروسافت را ملزم می‌نماید تا به رقابت چندجانبه با شرکت گوگل یپردازد.


منبع: ایتنا