هشدار به مشترکان رومینگ - اخبار - اخبار

هشدار به مشترکان رومینگ

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۷ ۶:۴۵:۱۲ (658 بار خوانده شده)
مشترکان باید توجه داشته باشند که در مناطق مرزی کشور امکان همپوشانی شبکه اپراتوری کشورهای همسایه وجود دارد بنابراین هنگام برقراری یا دریافت تماس حتما از استفاده از شبکه تلفن همراه اول اطمینان حاصل شود در غیر این‌صورت برای شماره هزینه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد، بهترین راه‌حل برای جلوگیری از وقوع این امر توصیه می‌شود از طریق جست‌وجوی شبکه به صورت دستی (Manual) شبکه اپراتوری تلفن همراه اول (علامت مشخصه) انتخاب شود.



شهرهایی که امکان همپوشانی شبکه در آن‌ها وجود دارد عبارتند از زابل با افغانستان، بازارچه مرزی تایباد با افغانستان، آستارا با آذربایجان، شهرهای مرزی آذربایجان غربی با ارمنستان و ترکیه، شهرهای مرزی کردستان با عراق و ترکیه، منطقه فاو و روستاهای اطراف با عراق و کویت، شلمچه با عراق و جزایر خلیج فارس درصورت استفاده از شناور با امارات.

اما چگونه می‌توان به جست‌وجوی شبکه پرداخت؛ به طور مثال چنانچه نام شبکه ( IR-TCI ) به نامی دیگر تبدیل شود، باید سیستم شبکه موبایل را از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبکه ایران یا ( IR-TCI ) را انتخاب کرد.

همچنین پیش از سفر به خارج از کشور، شناسنامه تلفن همراه و آخرین صورتحساب پرداختی را نزد اقوام درجه یک گذاشت تا در صورت مفقود شدن تلفن همراهتان در خارج از کشور، موضوع در دفاتر ایران قابل پیگیری باشد.

*روش جست‌وجوی شبکه در کشور میزبان و نحوه شماره‌گیری تلفن

روش جست‌وجوی شبکه به صورت خودکار (Automatic) و یا دستی (Manual) است که براساس نوع گوشی متفاوت است.

به عنوان مثال Nokia:

Menu [--]-> Setting [--]-> Phone setting [--]-> network [select]ion [--]-> Manual


Sony Erricsson:

Connectivity [--]-> Mobile network [--]-> [select] network

Samsung:

Menu [--]-> Network Services [--]-> Network [select]ion [--]-> Manual

به گزارش ایسنا مشترکان در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل باید توجه کنند که فعال‌سازی PIN CODE سیم کارت و قفل رمزدار گوشی سوء استفاده‌های احتمالی درصورت سرقت یا مفقودی تلفن را کاهش و درصورت خاموش کردن تلفن همراه در مکان‌های شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را درصورت مفقودی به حداقل می‌رساند.


مشترک باید دقت کند که در حفظ و نگهداری سیم‌کارت و گوشی حداکثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختیار افراد نا آشنا، متصدی هتل و... قرار ندهد و در موارد ضروری حتما سیم‌کارت را از گوشی خارج کرده و نزد خود نگه دارند و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنند تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط را متحمل نشوند.


چنانچه ارتباط فرد به هر دلیل برقرار نشود یا در حین انجام مکالمه ارتباط قطع شد و یا درصورت شنیدن هر پیامی حتما با رعایت بند فوق از قطع ارتباط مطمئن و سپس اقدام به تماس مجدد کنید و چنانچه تماس اولیه قطع نگردد برقراری ارتباط های همزمان موجب محاسبه هزینه‌های ناخواسته رومینگ خواهد شد.

منبع: ایسنا