توصیه گارتنر: سازمان‌ها تا پایان 2012 سراغ ویندوز 7 بروند - اخبار - اخبار

توصیه گارتنر: سازمان‌ها تا پایان 2012 سراغ ویندوز 7 بروند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۱۸ ۹:۵۸:۴۰ (527 بار خوانده شده)

شرکت‌های تجاری باید طی سال جاری میلادی استفاده از سیستم‌عامل ویندوز 7 را آزمایش کنند تا به واسطه آن خود را برای کنار گذاشتند ویندوز XP تا سال 2012 میلادی آماده سازند.





این مطلب را یکی از کارشناسان شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده و توضیح داده است که بسیاری از شرکت‌های تجاری پس از ورود ویندوز ویستا به بازار،‌ آن را مورد استفاده قرار ندادند و هم‌اکنون مجبورند کلیه فعالیت‌های داخلی خود را به ویندوز 7 انتقال دهند.


شرکت مایکروسافت از آوریل 2014 به بعد پشتیبانی خود از ویندوز XP را پایان می‌دهد و در این میان شرکت تحقیقاتی گارتنر پیشنهاد کرده است تا شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها پیش از فرا رسیدن این تاریخ خود را برای کنار گذاشتن ویندوز XP آماده کنند. این مرکز تحقیقاتی هشدار داده است که از اواخر سال 2012 میلادی بسیاری از تولیدکنندگان ابزارها و نرم‌افزار به پشتیبانی خود از ویندوز XP پایان خواهند داد.


"مایکل سیلور"(Michael Silver) مدیر شرکت گارتنر در این خصوص اظهار داشت: «در نظرسنجی‌ها و بررسی‌های مختلفی که گارتنر انجام داده مشخص شده است که 80 درصد شرکت‌کنندگان ویندوز ویستا را جریان فعالیت‌های تجاری و سازمانی خود به کار نگرفته‌اند. با توجه به اینکه روز به‌روز بر عمر ویندوز XP افزوده می‌شود و در عین حال مایکروسافت تلاش خود برای تولید ویندوز 8 را آغاز کرده است، سازمان‌ها مجبورند برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای انتقال فعالیت‌های خود به ویندوز 7 داشته باشند».


سیلور اظهار داشت که بخش اعظم سازمان‌ها و ادارات تمایل خود برای استفاده از ویندوز 7 را ابراز داشته‌اند که البته تعداد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست.

منبع: همکاران سیستم