مایکروسافت: JavaScript عامل اصلی افزایش سرعت مرورگرها نیست - اخبار - اخبار

مایکروسافت: JavaScript عامل اصلی افزایش سرعت مرورگرها نیست

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲۲ ۷:۳۱:۲۳ (655 بار خوانده شده)
در حالی که رقابت در زمینه تولید سریع‌ترین مرورگر اینترنتی مبتنی بر سیستم JavaScript همچنان ادامه دارد و بازار آن بسیار داغ شده است، "پیتر لی‌پیج"(Peter LePage) مدیر تولید شرکت مایکروسافت در همایش TechEd که طی هفته جاری در نیو اورلئان آمریکا برگزار شده بود، اعلام کرد که سرعت عملکرد JavaScript تنها بخش از سرعت مرورگرها محسوب می‌شود و بخش اصلی تاثیرگذار در این زمینه نیست.

او توضیح داد: «قابلیت‌های اجرایی مقوله‌ای است بخش‌های مختلف سیستم را دربر می‌گیرد. این فرآیند مسئله‌ای نیست که در آن اگر موتور JavaScript پرسرعت را به کار ببندید،‌ موفق به افزایش سرعت مرورگر اینترنتی شوید. سرعت مرورگر اینترنتی همواره با JavaScript مربوط نمی‌شود».


لی‌پیج در این سخنان خود بر تلاش توسعه‌دهندگان مرورگر اینترنتی Internet Explorer 9 تاکید داشت. وی که هم‌اکنون در گروه Internet Explorer مایکروسافت نیز فعالیت می‌کند، نتایج تحلیل‌های صورت گرفته روی چهار سایت اینترنتی نمونه که توسط گروه توسعه‌دهنده IE مورد مطالعه قرار گرفته‌اند را نمایش داد. از این سایت‌های اینترنتی دو مورد بر مبنای ابزارهای Excel Web و دو مورد دیگر سایت‌هایی خبری بودند که نام آن‌ها اعلام نشد.


برای سایت‌های مبتنی بر ابزارهای Excel Web، سیستم JavaScript تنها 10 درصد سرعت باز شدن صفحات را به خود اختصاص می‌داد. برای دو سایت خبری دیگر نیز JavaScript بین 20 تا 35 درصد سرعت باز شدن صفحات آن‌ها را شامل می‌شد.

منبع: همکاران سیستم