دانستنی‌هایی درباره‌ی نپرداختن بدهی سیم‌کارت تلفن همراه - اخبار - اخبار

دانستنی‌هایی درباره‌ی نپرداختن بدهی سیم‌کارت تلفن همراه

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲۴ ۸:۴۸:۳۲ (680 بار خوانده شده)
چنانچه مشترکان تلفن همراه به علت نپرداختن بدهی ظرف مدت 2 ماه از تاریخ قطع بدهی، موجبات وصل مجدد آن را فراهم نیاورند، با اخطار کتبی یک‌ماهه نسبت به سلب امتیاز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد.



اپراتورهای تلفن همراه کشور با همکاری بانک‌ها، نسبت به فراهم‌سازی امکاناتی درباره پرداخت غیرحضوری صورتحساب‌های تلفن همراه از طریق خودپرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیام کوتاه، پایانه فروش و پروتکل وب در سطح کشور اقدام کرده‌اند.

با این روش‌ها دیگر لازم نیست مشترکان وقت خود را در ترافیک و یا صف طولانی شعب بانک‌ها صرف کنند بلکه در هر ساعت از شبانه روز در منزل یا در محل کار و در هر مکان دیگر، حتی خارج از محل سکونت خود می‌‎‎‎توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند.

اما لازم است مشترکان به نکاتی توجه داشته باشند، طبق آنچه که شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده است: در صورت عدم پرداخت به‌موقع صورتحساب دوره‌‎‎ای، اخطار قطع بدهی ظرف 10 تا 15 روز پس از مهلت پرداخت مندرج در صورتحساب به صورت پیامک ارسال شده و پس از 72 ساعت از ارسال این پیامک مشترک مشمول قطع یک طرفه خواهد شد.


هم‌چنین به همراه قطع یکطرفه نیز پیامکی ارسال می‌‎‎‎شود مبنی بر اینکه ظرف 10 روز آینده تلفن همراهتان قطع کامل خواهد شد.

چنانچه به علت عدم پرداخت بدهی ظرف مدت 2 ماه از تاریخ قطع بدهی، مشترک موجبات وصل مجدد آن را فراهم نیاورد با اخطار کتبی یک‌ماهه نسبت به سلب امتیاز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد.

در صورتی که بدهی مورد نظر مازاد بر ودیعه باشد نیز نسبت به قطع سایر امکانات مخابراتی و توقیف سایر ودایع مشترک متناسب با میزان بدهی و نیز درصورتی که مبلغ بدهی مازاد بر ودیعه از طریق فوق امکان‌پذیر نباشد، وصول مبلغ بدهی از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

چنانچه مشترک یا وکیل قانونی به پرداخت دیون خود اقدام کند و تقاضای برقراری مجدد تلفن همراه سلب امتیاز شده را داشته باشد، در صورتی که شماره مشترک به کسی واگذار نشده باشد با دریافت هزینه دائری مجدد در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

مشترکان به خاطر داشته باشند که...

از تحویل گوشی و سیم‌کارت خود به دفاتر یا مبادی غیر مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداری کنند و چنانچه در شبکه مناسبی قرار نگرفته باشند و امکان تماس میسر نمی‌شود، می‌توان از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده کنید، اگر 2 یا 3 بار Pin code اشتباه وارد شود، سیم‌کارت قفل می‌شود این عملکرد به‌خاطر جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از سیم‌کارت و گوشی است.

جهت شکایت از مزاحمت تلفنی هم باید مالک یا وکیل قانونی با در دست داشتن اصل مدارک (شناسنامه تلفن همراه، کارت شناسایی معتبر و وکالت‌نامه محضری) به یکی از ادارات مناطق مشترکین مراجعه کند.

*مدت مکالمه را در ساعات پرترافیک کاهش دهید

اگر پیامک دریافت نمی‌شود، ممکن است به عواملی مانند پر شدن حافظه گوشی و سیم‌کارت، ویروسی شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافیک بالای شبکه مرتبط باشد؛ باید برای افزایش ضریب تماس‌های موفق و کاهش ترافیک شبکه، سعی شود مدت مکالمه را در ساعات پر ترافیک شبکه کاهش داد؛ امکان پرداخت الکترونیک قبوض از طریق اینترنت، ‎‎‎ ATM و سایر روش‌های غیرحضوری میسر است.

اکنون خدماتی نظیر کشف مزاحمت تلفنی، دایری و پاسخگویی سرویس E-CARE (خدمات غیرحضوری)، تعویض سیم‌کارت بدون هزینه (به‌علت پرشدن کانتر)، ارائه کدهای محرمانه، قطع مفقودی برای بستگان درجه یک، تنظیم گوشی و بررسی مشکلات سرویس ویژه، تنظیم سند المثنی، قطع سرویس GPRS، وصل بدهی مراجعه به مراکز، پاسخگویی به مشکلات صورتحساب، ارائه ریزمکالمات، بررسی شارژینگ مشترکین خطوط اعتباری، تقسیط بدهی و بررسی و تعویض کارت شارژهای مخدوشی از ادارات هشتگانه مشترکین تلفن همراه به مراکز تلفن ثابت استان تهران محول شد و در ادارات مشترکین تلفن همراه ارائه نخواهد شد.

هم‌چنین ریز مکالمات تلفن فقط به مالک یا وکیل قانونی آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارک (شامل: شناسنامه تلفن همراه، کارت شناسایی معتبر و وکالت نامه محضری) با حضور در ادارات مناطق مشترکین میسر است.

منبع: ایسنا