معرفی نسل جدید نوت‌بوک‌های Eee PC اسوس در کامپیوتکس - اخبار - اخبار

معرفی نسل جدید نوت‌بوک‌های Eee PC اسوس در کامپیوتکس

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲۶ ۷:۳۲:۵۱ (664 بار خوانده شده)
در ادامه نمایشگاه Computex تایوان، شرکت اسوس نسل چهارم نت‌بوک‌های سری Eee PC را رونمایی کرد.





نت‌بوک‌های Eee PC 1018، 1016 و 1015 که همگی به نمایشگر 10.1 اینچی مجهز هستند، محصولاتی بودند که از این سری در Computex معرفی شدند. در میان این مدل‌ها نت‌بوک 1018 یک محصول لوکس به حساب می‌آید که به بدنه جذاب از جنس آلومینیوم مجهز شده، در حالی که مدل 1015 به بدنه مات مزین شده است.

بر اساس این گزارش سری جدید نت‌بوک‌های اسوس به امکان ارتباط آنی به اینترنت از طریق نرم‌افزار مدل Cloud اسوس و فضای ذخیره‌سازی وب اختصاصی مجهز شده‌اند. این مدل‌ها همچنین به قابلیت دیگری موسوم به Super Hybrid Engine نیز مجهز شده‌اند که به کمک آن و تنها با فشار یک کلید می‌توان کارایی پردازنده را تا 15 درصد افزایش داد.

آخرین قابلیت این مدل‌ها نگهداری شارژ باتری تا بیش از 13 ساعت است. همچنین از این پس تمام محصولات مجهز به پردازنده‌های اتم سری Eee PC اسوس که به سیستم عامل ویندوز و یا MeeGo (البته پس از عرضه آن در سال 2011) مجهز باشند، امکان دسترسی به فروشگاه مجازی اسوس (Asus App Store) را خواهند داشت و می توانند از نرم‌افزارهای قرار گرفته بر روی این پایگاه استفاده کنند.

در قسمت دیگری از غرفه اسوس نیز، این شرکت جدیدترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را از سری ROG معرفی کرد که نوت‌بوک‌های G51 3D، G53 و G73 مدل‌های معرفی شده در این نمایشگاه بودند. در میان این مدل‌ها، لپ‌تاپ G53 به یک نمایشگر عریض 15.6 اینچی با قابلیت پشتیبانی از بازی‌های سه بعدی مجهز شده است که این قابلیت را مرهون موتور گرافیکی Nvidia 3D Vision نصب شده بر روی خود است.

ضمن اینکه برای این مدل خروجی HDMI 1.4 نیز در نظر گرفته شده است. این مدل از طراحی مشابه مدل G73h بهره می‌برد و صفحه کلید آن به نور پس زمینه مجهز است. همچنین مدل جدید G73jw نیز به نمایشگر 17.3 اینچی و موتور گرافیکی سری Nvidia 3D مجهز شده است. البته مدل G51 نیز از تصاویر سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما در ابعاد 15.6 اینچ.

البته این تمام ماجرای محصولات جدید اسوس در این نمایشگاه نبود و این شرکت از سری محصولات خاص خود نیز چند مدل جدید را در این نمایشگاه معرفی کرده است که از میان آنها می‌توان به نوت‌بوک‌های جدید سری بامبو این شرکت که بدنه آنها از جنس چوب بامبو به رنگ قهوه‌ای تیره ساخته شده است اشاره کرد.

این مدل جدید که U33Jc نامگذاری شده است به نظر می‌رسد نسخه بامبوی مدلU30 باشد که پیشتر معرفی شده بود. از سویی جای محصولات لوکس و سفارشی اسوس نیز در این نمایشگاه خالی نبود و این شرکت دو مدل جدید از سری لامبورگینی را نیز در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت.

نوت‌بوک‌های مدل VX6 و VX7 مدل‌هایی بودند که به همراه نام کمپانی معروف ایتالیایی لامبورگینی رونمایی شدند و انتظار می‌رود که قدرتی مشابه اتومبیل‌های این شرکت در عرصه کامپیوتر داشته باشند.

یکی از توانایی‌های بالای مورد تائید قرار گرفته در این محصولات، کیفیت و قدرت صدای آنهاست که وظیفه فراهم نمودن این قابلیت بر عهده کمپانی حرفه‌ای Bang & Olfsen ICEpower بوده است.
لازم به ذکر است تا کنون چندان اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه این محصولات منتشر نشده است.


منبع: ایتنا