نسل دوم وب در تورنتو - اخبار - اخبار

نسل دوم وب در تورنتو

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲۳ ۷:۱۷:۰۲ (1380 بار خوانده شده)
کنفرانس بررسی نسل دوم وب و مدلهای جدید تجارت و کسب و کار در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تورینو برگزار شد.


نسل دوم وب و خدمات شبکه های اجتماعی، مدلهای جدید کسب و کار تجارت الکترونیک در حوزه کتاب و اطلاع رسانی و همچنین نشر آنلاین و الکترونیک از مقولات کنفرانسی بودند که در حاشیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تورینو برگزار شد.
نمایشگاه بین المللی کتاب تورینو 2008 از 8 می آغاز به کار کرد و تا فردا 12 می به کار خود ادامه می دهد.
در این کنفرانس کارشناسان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به بررسی تغییرات بنیادی نشر در راستای ارتباطات نوین و اقتصادی پرداختند.
از جمله موارد مطرح شده در این کنفرانس بررسی پدیده وبلاگ نویسی و تاثیرات آن در حوزه نشر بود. در این خصوص کارشناسان اظهار داشتند که در حال حاضر در ایتالیا 57 میلیون وبلاگ وجود دارد که از این تعداد 3 میلیون وبلاگ جدید تنها در ماه گذشته راه اندازی شده است. این وبلاگها در هر روز 900 هزار پست جدید را به روز می کنند.
به گفته این کارشناسان این پدیده نمی تواند توجه شرکتها و بازار را جلب کند اما از پتانسیل بالایی در ارتقای آگاهی ادبی و فرهنگی برخوردار است.
همچنین در این کنفرانس به نقش تاثیرگذار فناوریهای Rss و Mash up در بازیابی پیامها و خدمات اینترنتی پرداخته شد.
براساس گزارش روزنامه لاستمپا، پتانسیلهای فناوری ویکی ها، دانشنامه های آزاد آنلاین، و رسانه های اینترنتی از روزنامه های آنلاین تا رادیو و تلویزیونهای اینترنتی و همچنین پدیده روبه گسترش وب 2.0 ( نسل دوم وب) و شبکه های اجتماعی که روز به روز تعاملات انسانی را در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری توسعه می دهد مورد بررسی قرار گرفت.