ویروس Blue Star به‌راحتی قابل پاکسازی است - امنیت - اخبار

ویروس Blue Star به‌راحتی قابل پاکسازی است

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۲/۱۲ ۷:۵۵:۵۷ (1363 بار خوانده شده)
Blue Star یک ویروس رایانه‌یی است که در سیستم‌های آلوده به این ویروس کلمه "Blue Star" در بالای هر پنجره از سیستم عامل ویندوز دیده می‌شود

(ایسنا)، توسعه روز به روز بستر وب، خرابکاران امنیت این فضا را هم بیکار نگذاشته است تا جایی که هر روزه شاهد پخش ویروس جدیدی بر روی این فضا هستیم.

Blue Star یک ویروس رایانه‌یی است که کلمه "Blue Star" در بالای هر پنجره اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید، دیده می‌شود و باید دانست این ویروس هم مثل همه ویروس‌های دیگر، خودش را تکثیر می‌کند و ممکن است سرعت رایانه را پایین آورد، به داده‌ها آسیب رساند، مقدار حافظه در دسترس را کاهش دهد و یا حتی برخی از برنامه‌های عادی را غیرفعال کند.

ویروس Blue Star طبق آنچه که مرکز آپای دانشگاه شیراز گفته، فایل زیر را در ریشه تمام درایوها می‌سازد:

C:\WINDOWS\Tasks\Scvhost.exe & New.exe


البته باید گفت روشی هم برای حذف این ویروس از سیستم‌های رایانه‌یی ارائه شده است که به شرح ذیل است:

1- در گام اول باید ویندوز را به‌روزرسانی کرد که باید:

· بر روی Start کلیک کرد.

· بر روی گزینه All Programs و سپس زیر منو Windows Update کلیک کرد.

· بر روی گزینه Check for Updates کلیک کرد و سپس Install Updates را انتخاب کرد.

به‌روزرسانی ویندوز مهم است زیرا اغلب شامل به‌روزرسانی امنیت که به رایانه شما برای مبارزه با ویروس و کرم کمک می‌کند، می‌شود.

2- در مرحله بعدی باید برنامه ضد ویروس را اجرا کرد:

· برنامه ضد ویروس را باید باز کرد. اگر هم فردی برنامه ضد ویروس ندارد، می‌تواند ضد ویروس Defender یا AVG را دانلود کند زیرا این دو ضد ویروس رایگان هستند.

· برنامه ضدویروس را باید به‌روزرسانی کرد و باید دانست اکثر برنامه‌های ضدویروس شامل دکمه "Update" یا "Check for Updates" هستند. (به‌روز نگهداشتن ضدویروس مهم است زیرا هر روز ویروس رایانه‌یی جدید ساخته می‌شود.)

· در این مرحله باید اسکن کامل را با استفاده از برنامه ضدویروس اجرا کرد. اکثر برنامه‌های ضدویروس گزینه‌هایی را برای اسکن کامل یا اسکن سریع رایانه‌یی در اختیار قرار می‌دهند. اسکن کامل تمام ورودی‌های رایانه‌یی را برای ویروس Blue Star جستجو می‌کند؛ از سوی دیگر، یک اسکن سریع تنها به‌دنبال مکانی که در آن ویروس‌ها بیش‌تر پیدا می‌شوند، می‌باشد.

پس افرادی که احساس می‌کنند سیستم آن‌ها دچار آلودگی این ویروس شده است، باید با استفاده از این روش درصدد رفع آلودگی آن اقدام کنند.