رکوردهای اورکلاکینگ توسط کارت گرافیک گیگابایت جابجا شد - سخت افزار - اخبار

رکوردهای اورکلاکینگ توسط کارت گرافیک گیگابایت جابجا شد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۰/۳/۱ ۹:۰۰:۰۰ (1219 بار خوانده شده)
پردازنده گرافیکی GTX ۵۸۰ انویدیا از‌‌ همان روزهای اول انتشار به عنوان قدرتمند‌ترین پردازنده گرافیکی دنیا به همگان معرفی شد، و تا به امروز نیز این عنوان را در اختیار خود دارد.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

حتی قدرتمند‌ترین کارت گرافیکی شرکت رقیب یعنی HD ۶۹۷۰ نیز تنوانست رقیب GTX ۵۸۰ انویدیا شود.

به گزارش ایتنا، بر خلاف کارت گرافیکی نسل قبلی انویدیا یعنی GTX ۴۸۰، در GTX ۵۸۰ علاوه بر افزایش توان پردازش و کارایی به مواردی چون تولید گرما و مصرف انرژی نیز توجه ویژه‌ای شده است، تا یکی از خوش ساخت‌ترین کارت‌های گرافیکی این چند نسل اخیر نام بگیرد.

طراحی و معماری بهتر به معنی قابلیت اورکلاینگ بهتر نیز است، موضوعی که همواره در محصولات گیگابایت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

نرم افزار ۳DMark۱۱ به عنوان معیاری جهانی برای رده بندی کارایی گرافیکی کارت‌های گرافیکی به شمار می‌رود.

در بخش تک پردازنده ۳DMark۱۱، کارت گرافیکی GTX ۵۸۰SOC گیگابایت موفق شده است به تنهایی بالا‌ترین امتیاز را کسب کند و رکوردهای جهانی را با امتیاز ۱۰۴۵۸ جابجا کند.

کارت‌های سری Super Overclock شرکت گیگابایت همواره جزو قدرتمند‌ترین محصولات موجود در بازار بوده‌اند.

این برتری تا حدی زیادی به دلیل استفاده از سیستم گزینش Gauntlet Sorting حاصل شده است، سیستمی که در آن تنها بهترین پردازنده‌های گرافیکی برای استفاده در کارت‌های گرافیکی دست چین می‌شوند.

علاوه بر آن، در کارت‌های گرافیکی Super Overclock از بردهای با دو انس مس استفاده شده است تا کارت گرافیکی طول عمری بالا‌تر و دمایی پایین‌تر داشته باشد.