گوگل امکان جست‌وجوی صدا و تصویر را هم ایجاد کرد - اینترنت - اخبار

گوگل امکان جست‌وجوی صدا و تصویر را هم ایجاد کرد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۰/۳/۲۵ ۵:۴۷:۱۸ (1141 بار خوانده شده)
شرکت گوگل از ارائه خدماتی جدید از جمله جست‌وجو از طریق صدا و تصویر در سایت جست‌وجوی گوگل خبر داد.

گوگل قابلیت جست‌وجو به وسیله صدا روی پلت‌فرم موبایل را مدت‌هاست که آزمایش کرده و این قابلیت به‌زودی در رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های لوحی نیز راه‌اندازی می‌شود.



کاربران موبایل هم اکنون دو سالی هست که از خدمات Google Voice Search استفاده می‌کنند و پارسال استفاده از این قابلیت 6 برابر رشد داشته است.



گوگل بر این باور است که کاربران خواهان استفاده از صدا برای جست‌وجوهای پیچیده‌تر از تایپ کردن هستند و همچنین می‌توانند کلید واژه‌های خود را به زبان دیگر ترجمه کنند. برای جست‌وجو از طریق عکس یک کاربر می‌تواند عکسی را آپلود کند یا این که به سایت جست‌وجوی گوگل انتقال دهد.



برای مثال در جست‌وجو با استفاده از عکسی مربوط به سفر تعطیلاتتان می توانید نتایجی درباره محل عکس بگیرید و همچنین جست‌وجو با لوگوی یک شرکت، اطلاعاتی از آن شرکت را در اختیار کابر قرار می‌دهد. گوگل اعلام کرد: جست‌وجو از طریق تصویر از چند روز آینده در اختیار کاربران قرار می گیرد.



همچنین Google Instant به روند جست‌وجوی کاربران و یافتن نتایج از طریق تایپ کردن سرعت می‌بخشد، زمانی که یک کاربر کلید واژه ای را برای جست‌وجو وارد می‌کند، پیش از کلیک، گوگل به طور خودکار نتایج اولیه‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد و در صورت کلیک روی آن نتایج نمایش داده می‌شود.



این خدمات شرکت گوگل هم اکنون تنها در اختیار کاربران مرور‌گرهای گوگل کروم قرار گرفته است.


منبع: همکاران سیستم