هارد دیسک قابل حمل Samsung S2 Portable - سخت افزار - اخبار

هارد دیسک قابل حمل Samsung S2 Portable

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۰/۴/۶ ۹:۱۵:۳۵ (1361 بار خوانده شده)
این روزها همه ما فایل‌هایی داریم که ترجیح می‌دهیم همیشه در کنارمان باشند. فرقی نمی‌کند این فایل‌ها شامل اطلاعات کاری هستند یا عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی، اطلاعات درسی، مجموعه‌های موسیقی، مراحل ذخیره شده یک بازی و فیلم‌های مورد علاقه‌مان. نکته‌ای که تقریباً در بین تمام این موارد مشترک به‌نظر می‌رسد، حجم بالای آن‌ها و نیاز به فضای ذخیره‌سازی قابل ملاحظه برای نگه‌داری‌ آن‌ها است

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


این روزها همه ما فایل‌هایی داریم که ترجیح می‌دهیم همیشه در کنارمان باشند. فرقی نمی‌کند این فایل‌ها شامل اطلاعات کاری هستند یا عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی، اطلاعات درسی، مجموعه‌های موسیقی، مراحل ذخیره شده یک بازی و فیلم‌های مورد علاقه‌مان. نکته‌ای که تقریباً در بین تمام این موارد مشترک به‌نظر می‌رسد، حجم بالای آن‌ها و نیاز به فضای ذخیره‌سازی قابل ملاحظه برای نگه‌داری‌ آن‌ها است. شاید نخستین گزینه برای حمل داده‌ها، درایوهای USB باشند، اما این ابزارها معمولاً با ظرفیت‌های پایین‌تری ارائه می‌شوند و نسبت قیمت به ظرفیت آن‌ها بسیار بالاتر از هارد دیسک‌های قابل حمل خواهد بود. از سوی دیگر، وقتی قرار باشد ابزاری را به‌طور دائم به همراه خود حمل کنید، جنبه‌های دیگری غیر از ظرفیت یا قیمت آن نیز مورد‌‌توجه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، هر یک از ما با توجه به موقعیت شغلی یا نوع فعالیت خود به طراحی خاصی گرایش پیدا می‌کنیم. در عین حال، اگر بخواهیم یک ابزار ذخیره‌سازی را همیشه در کیف خود حمل کنیم، بدون تردید به وزن و اندازه آن فکر می‌کنیم. البته، نیاز به تجهیزات جانبی اضافی نیز دردسرهای بیشتری را به‌همراه خواهد داشت.

تمام این ملاحظات در کنار یکدیگر باعث می‌شوند که هارد‌دیسک‌های اکسترنال مبتنی بر درایوهای 2,5 اینچی (یا حتی 1,8 اینچی) به گزینه‌های مناسبی برای جابه‌جایی اطلاعات تبدیل شوند. این درایوها امروزه حتی با ظرفیت‌های بیش از یک ترابایت نیز در بازار قابل دسترسی هستند و در عین حال به‌دلیل مصرف برق پایین خود، تغذیه مورد نیازشان را از درگاه USB دریافت کرده و در نتیجه نیازی به یک آداپتور اضافی نخواهند داشت. بنابراین، شما تنها باید خود درایو و یک کابل USB را به همراه خود حمل کنید. شرکت سامسونگ از جمله تولیدکنندگانی است که در زمینه ابزارهای ذخیره‌سازی به‌طور جدی فعالیت می‌کند. این شرکت دامنه وسیعی از هارددیسک‌های اکسترنال را به بازار ارائه کرده که گستره وسیعی از نیازها و سلیقه‌ها را در بر می‌گیرند. محصولی که ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، یک هارددیسک قابل حمل این شرکت است که از یک درایو 2,5 اینچی استفاده می‌کند.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


هارد دیسک اکسترنال Samsung S2 Portable از یک طراحی مدرن برخوردار است و شما می‌توانید گزینه مورد نظر خود را از بین رنگ‌های متنوع (سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، سفید، قرمز و آبی) انتخاب کنید. بدنه S2 چندان بزرگ‌تر از یک هارد دیسک 2,5 اینچی نیست و در این زمینه یکی از کوچک‌ترین مدل‌های موجود به‌شمار می‌آید.S2 از نظر وزن نیز جایگاه مناسبی دارد. سامسونگ برای مدل‌های 250 و 320 مگابایتی به 154 گرم و برای مدل‌های 500 و 640 گیگابایتی به 170 گرم اشاره می‌کند. مدلی که در اختیار ما قرار گرفته بود، از یک هارد دیسک 500 گیگابایتی Spinpoint M با سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه و کاشه 8 مگابایتی استفاده می‌کرد. آزمایش‌های عملی نشان می‌دهند، این مشخصات برای درایوی که قرار است با یک اتصال USB 2.0 کار کند کاملاً مناسب خواهند بود. البته مدل‌های جدید سری S2 که از اتصالUSB 3.0 استفاده می‌کنند، به درایوهایی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه مجهز شده‌اند. S2 به یک بدنه پلاستیکی مجهز است که به کاهش وزن آن کمک می‌کند. با این‌اوصاف، جلای ظاهری بدنه این درایو آن را به یک جنس فلزی شبیه کرده است. شما به همراه این درایو دو نرم‌افزار Auto Backup و Secret Zone را دریافت می‌کنید. ابزار اول به شما امکان می‌دهد از اطلاعات خود کپی پشتیبانی تهیه کنید. تهیه کپی پشتیبان از اسناد موجود روی سیستم شما به‌طور خودکار انجام می‌شوند، اما باید فایل‌های تصویری، ویدیو و موسیقی‌های خود را به‌طور دستی انتخاب کنید. نرم‌افزار دوم، یعنی Secret Zone به شما امکان می‌دهد یک محفظه امن را در داخل هارد‌دیسک اکسترنال خود ایجاد کنید که از نظر ویندوز به‌عنوان یک درایو جداگانه تشخیص داده خواهد شد. این ابزار در بین گزینه‌های موجود در بازار، قدرت متوسطی را فراهم می‌کند، اما استفاده از آن بسیار آسان است. با توجه به این واقعیت که عملکرد هاردهای اکسترنال مبتنی بر USB 2.0 به پهنای باند این اتصال محدود می‌شود، در آزمایش‌های عملی تفاوت چندانی مابین این درایوها به چشم نمی‌خورد. با این‌حال S2 انتظارات ما را به‌عنوان یک هارد دیسک USB 2.0 برآورده کرد. در نهایت می‌توان گفت Samsung S2 Portable تمام آنچه را که یک کاربر از یک ابزار ذخیره‌سازی قابل حمل انتظار دارد، فراهم می‌کند. اندازه کوچک و وزن پایین S2 در کنار طراحی آراسته، این محصول را به یک گزینه مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک ابزار ذخیره‌سازی سبک، کوچک و در عین حال زیبا هستند. در انتها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که برادر کوچک‌تر این محصول، یعنی S1 با وجود شباهت‌های فراوانی که به آن دارد از یک درایو 1,8 اینچی استفاده می‌کند که باعث می‌شود کوچک‌تر و سبک‌تر از S2 باشد.