ویژگی کارت گرافیک HD اینتل - سخت افزار - اخبار

ویژگی کارت گرافیک HD اینتل

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۰/۴/۱۲ ۵:۰۹:۴۶ (1231 بار خوانده شده)
کارت گرافیک Intel HD Graphics 3000 یک تراشه گرافیکی داخلی در پردازنده‌های جدید پل شنی است که فاقد حافظه گرافیکی اختصاصی است، اما با حافظه نهان سطح 3 موجود در هسته‌های پردازنده مشترک است و بخشی از حافظه اصلی به‌شمار می‌رود.

(ایسنا)، این تراشه گرافیکی به‌واسطه پشتیبانی از فن‌آوری توربوی پیشرفته، قادر است بسته به نوع بارگذاری سی پی یو و مصرف انرژی، overclock شود.

تراشه HD 300 مانند کارت گرافیک Intel GMA HD دارای 12 واحد ( Eus ( 12 Execution Units است، اما با توجه به تغییرات به‌وجود آمده در معماری هر EU سریع‌تر از قبل عمل می‌کند. این درحالیست که تراشه‌های کندتر مانند HD Graphics 2000 فقط دارای 6 واحد EU هستند.

عملکرد این تراشه در مقایسه با مدل‌های پرسرعتی که سرعت ساعت بالایی دارند، بسیار عالی به نظر می رسد. این کارت گرافیک قادر است بازی‌های رایانه‌یی را با سرعت باورنکردنی اجرا کند. عملکرد آن در اجرای بازی درحد عملکرد تراشه گرافیکی دسکتاپ ATI Radeon HD 5450 است.

به گفته معراج هلشی - کارشناس فروش محصولات رایانه‌یی - سرعت فریم این تراشه همواره به اندازه کافی آنقدر زیاد است که قادر به اجرای بازی‌های مختلف باشد. این جی پی یو با سرعت 850 تا 1350 مگاهرتز (توربوی پیشرفته) کار می‌کند و قادر است با 8 مگ حافظه نهان سطح 3 به اشتراک گذاشته شود.

تست‌های انجام شده حاکی است که این تراشه حتی در پایین سطح تنظیمات نیز قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌یی و بازی‌هایی آنلاین است.

این تراشه هم‌چنین دارای واحدهای مجزا برای رمزگذاری و رمزگشایی فایل‌های ویدئویی HD است. به‌طور مثال قادر است فایل‌های ویدیویی 1080p را به مدت سه دقیقه برای گوشی آیفون رمزگذاری کند.

یکی دیگر از نوآوری‌های بکاررفته در جی پی یو تحت پلت‌فرم پل شنی؛ پشتیبانی از پورت DisplayPort Edp برای اتصال به نمایشگرهای خارجی است. با توجه به مهندسی ساخت 32 نانومتری سی پی یو، میزان مصرف برق برای این جی پی یو بسیار اندک خواهد بود.