عرضه نخستین اپلیکیشن تشخیص نرم‌افزارهای مخرب در آیفون و آی‌پد - امنیت - اخبار

عرضه نخستین اپلیکیشن تشخیص نرم‌افزارهای مخرب در آیفون و آی‌پد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۴/۲۲ ۶:۱۳:۳۰ (1201 بار خوانده شده)
شرکت سازنده آنتی ویروس سیستم عامل Mac OS X رایانه‌های مک شرکت اپل دیروز نخستین اپلیکیشن برای اسکن و تشخیص فایل‌های مزاحم و نرم‌افزارهای مخرب در iPad و iPhone را عرضه کرد.


[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=295882&t=1310531943146[/img]



اپلیکیشن جدید شرکت فرانسوی اینتگو با عنوان VirusBarrier برای سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند آیفون و رایانه‌های لوحی آیپد از سوی شرکت اپل تایید شده و هم‌اکنون در فروشگاه آنلاین App Store محصولات اپل با قیمت دو دلار و 99 سنت به فروش گذاشته شده است.


پیتر جیمز، سخنگوی شرکت اینتگو اعلام کرد: از آن جا که سیستم عامل iOS از دسترسی به فایل های سیستمی، اجرای خودکار یا اسکن‌های از پیش تعیین شده جلوگیری می‌کند (کاری که تمام آنتی ویروس‌های رایانه‌های مک و ویندوزی به طور مجازی انجام می‌دهند)، نرم افزار VirusBarrier باید به‌طور دستی فعال شود و سپس تنها فایل‌های پیوستی و فایل‌های روی سرورهای کنترل کننده را اسکن می‌کند.


به دلیل وجود Sandbox شما قادر به اسکن فایل‌های سیستم نیستید و از آن جا که شما نمی‌توانید فایل‌های سیستمی iOS را ببینید، تنها می‌توانید فایل پیوستی که به وسیله ایمیل یا فایل‌های موجود در فولدر Dropbox ارسال شده است را اسکن کنید.


بر خلاف نرم افزار آنتی ویروس Lookout برای سیستم عامل آندروید ،VirusBarrier نمی‌تواند اپلیکیشن‌ها را از ورود فایل‌های مخرب مصون نگه دارد. زمانی که کاربر یک فایل پیوستی به همراه ایمیل در iPad یا iPhone دریافت می‌کند، می‌تواند با استفاده از VirusBarrier فایل را پیش از باز کردن یا ارسال برای دیگران، اسکن کند.