مراقب باشید، اینترنت فراموشکار نیست - اینترنت - اخبار

مراقب باشید، اینترنت فراموشکار نیست

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۰/۵/۱۳ ۶:۰۶:۲۶ (1080 بار خوانده شده)
کارشناسان معتقدند حذف تصاویر و مطالب ناخوشایند از اینترنت، بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است.

از یک سو در اینترنت میلیاردها صفحه اطلاعات درباره علوم و فنون مختلف یافت می‌شود، و از سوی دیگر تصاویر، فیلم‌ها و نوشته‌های نامناسب و بی‌محتوا نیز در این شبکه کم نبوده و برای خود محلی از اعراب دارد.

هرچند ممکن است برخی کاربران اقدام به انتشار مطالب و تصاویر ناشایستی بکنند اما نباید این نکته را از یاد ببرند که حذف این اطلاعات در آینده شاید بسیار دشوار و یا عملاً غیرممکن باشد.

در واقع این گونه باید فرض کرد که مطالب اینترنت با جوهر نوشته می‌شود نه با مداد.

بنابراین کاربران باید در ثبت محتوای مطالب آنلاین خود به حد کافی دقت به خرج دهند تا در آینده پشیمان نشوند!

نظیر این قضیه، ارسال ناخواسته یک ایمیل حاوی مطالب گزنده، خودمانی و بی سروته است که ممکن است یک کارمند به اشتباه آن را برای مدیر ارشد خود ارسال کند.

این امر به ویژه از آنجایی بیشتر اهمیت می‌یابد که بدانیم بازنشر خبر یا تصویری که در شبکه‌های اجتماعی درج می‌شود، فقط به اندازه چند کلیک ماوس زحمت دارد!

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه انگلیسی زبان هندو، در همین رابطه یوهانس بوخمن (Johannes Buchmann) مدیر مرکز پژوهش‌های پیشرفته امنیتی در آلمان می‌گوید: هرچند شاید بتوان موارد آزاردهنده را از سایت اصلی و اولیه پاک کرد اما این محتویات ممکن است به سرعت در هر سایت دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است بر این اساس بسیاری از این داده‌های ناخواسته فقط در وب‌سایت اولیه نگهداری نمی‌شود و لذا خلاص شدن از دست آنها تقریباً غیرممکن است.

هولگر بلچ (Holger Bleich) کارشناس یک مجله آلمانی فعال در حوزه علوم رایانه‌ای به کاربرانی که در چنین مخمصه‌ای گرفتار شده‌اند، توصیه می‌کند برای حذف محتویات ناخواسته از اینترنت ابتدا به شخصی که آن را منتشر کرده و در مرحله بعدی به مدیر سایت میزبان مراجعه کنند.

وی افزود در صورتی که این اقدامات فایده‌ای نداشت، باید از یک وکیل آشنا به موضوع کمک بگیرند.